VIII. A
CHEMIE
Halogenidy 2 – 25.5 – 31.5
Halogenidy – 18.5 – 24.5
do 15.5
14. – 24.4
30.3 – 10.4
ENGLISH
9.6. – na wocabee máte poslední Balík zaměřený na minulý čas , tak neváhejte a šup na něj:-)
4.6. 2020 – homework Textbook p.35/5 druhá část. Zápis zde Past simple+continuous pro 8.r
30.5. – Online angličitna – p. Hanibalové pondělí a středa v 9.30 v aplikaci ZOOm
(mohou se zapojit o žáci ze skupiny p. Zbořilové 🙂 )
Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/2643271576?pwd=bXNZZGVHWHIyNVY0S1ZPOTJhckxPZz09
Meeting ID: 264 327 1576
Password: english
27.5. Zbořilová – Přečtěte si text na str. 36 v učebnici a odpovězte na otázky. Odpovědi pošlete do 1.6. na mail prirodopis.zborilova@seznam.cz
25.5. – Hanibalová – Odpověz na otázky k obrázku v učebnici str.33/Obrázek Project 3
22.5 – skupina p. Hanibalové On-line hodina (10.30h) viz. email
Dodělejte všechny Balíky na wocabee, tento týden je tam nový.
11.5. skupina p. Zbořilové – Pracovní sešit str. 29/ 3,4, – vypracujte, ofoťte a pošlete do 17.5. na prirodopis.zborilova@seznam.cz
10.5. skupina p. Hanibalové : Pracovní sešit str. 28/1,2 + 29/3 – vypracuj, nafoť a pošli do 15.5. na sbednarova@centrum.cz
24.4. Skupina p. Hanibalové: Minulý čas průběhový pošli do 28.4. !! Tento úkol také pro skupinu p. Zbořilové do 8.5.
Everyday English: AKTUALIZACE 15.5. Koukněte na video na youtube https://www.youtube.com/watch?v=U-pS186WRC4 Tom dává také každý den krátká videa na instagram (kreativnislovnik) a vysvětluje slovíčka v souvislostech 🙂
7.5. Dnes mám pro vás zábavné video s Mr Beanem https://en.islcollective.com/video-lessons/mr-bean-funny-clips
Předchozí úkoly najdete zde: Easy-peasy
Kdo má facebook, může se připojit do skupinky Let´s have a little bit of fun a komentovat, jak se mu vede 🙂 https://www.facebook.com/groups/520251258685230/
Ahoj všichni! Posílám vám Challenge no. 1. Challenge no. 1 je o tom, že dáte slovesa v závorce do správného tvaru a musíte se rozhodnout, jaký čas použijete, jestli minulý čas prostý nebo průběhový. Pokud si nevíte rady, podívejte se na následující stránky:
https://www.helpforenglish.cz/article/2007021901-minuly-cas-prosty-past-simple
https://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous
It was Saturday afternoon and Lucas __________ (sit) in a small boat on Žermanice dam. On the shore of the dam, his friend Kristián __________ (play) with his dog Oscar. He _________ (throw) a stick and Oscar ______________ (run) to get it. The weather wasn´t very nice. It ____________ (not rain), but it was cloudy and windy. Suddenly, Lucas´ s hat _________ (fall) in the dam. When Lucas ________ (try) to get it, he _________ (fall) of the boat. „Help! Help!“, he _________ (shout). When Kristián ________ (see) Lucas, he __________(jump) into the water, __________ (swim) to the boy and ________ (bring) him to the shore.
Doplněný text pošlete na e-mail : prirodopis.zborilova@seznam.cz nebo sbednarova@centrum.cz do 30. března. Good luck!
Procvičujte a hlavně don´t panic:-))
18.3. Vyplňte pracovní list a učte se slovíčka 3A a B AJ 8
https://wordwall.net/teacher/480115/lenagell/folder/73685/8th-form
HV 8.6.
- poznávačka hudebních nástrojů —> zde
- Minulý týden jsem vám do ŽK napsala známky, pokud jste vyplnili kvíz. Každý, kdo to aspoň zkusil, dostal jedničku. To dost výrazně pomohlo některým, kteří tam měli jedinou známku za neodevzdaný referát.
HV 7.5.
- Zkuste si, zda ovládáte rytmus a poznáte ho v notách, na několika písničkách máte za úkol poznat, jaký řádek právě hraje —> zde
- Trošku vyšší level, a kvíz o tom, jestli máte přehled o hudební minulosti, vašim úkolem je tipnout si, co bylo dřív. Kdo dával dobrý pozor v hodinách by měl některé věci poznat. —> zde
HV – 27 .4. jednoduchý videokvíz pro oživení některých hudebních nástrojů —> zde
nepovinný kvíz č. 2 pro chvíle nudy —- > druhý kvíz
dobrovolný kvíz —-> Kvíz HV
RUSKÝ JAZYK VIII.A/B (Rotter)
v případě „nejasností“, „dotazů“ => ivo.rotter@seznam.cz
15 – 19 -ого июня (k poslechu) -> июнь = červen
В это время только в слух. (Moskva – hlavní město Ruska, ruská národní pohádka „O koblížkovi“)
8 – 12 -ого июня (učivo a úkoly na toto období) -> июнь = červen
книга:
- стр. 123 – naučíme se koncovky 7.pádu podstatných jmen (упр.13/a) viz.tabulka (tu si vlepte do sešitu nebo přepište)
7.pád podstatných jmen (tabulka)
- стр. 123 – naučíme se časovat sloveso “ ходить “ (časování si přepiš do sešitu)
- стр. 123 , упр.15/a (naučíme se tázací zájmena) -> viz.tabulka (tu si vlepte do sešitu nebo přepište)
1 – 5 -ого июня (učivo a úkoly na toto období) -> июнь = červen
книга:
- стр. 122 /упр.11 a, b ; упр.12 a, b, c (cvičení si projde pouze ústně -> neodesílej)
- стр. 122 => dva žluté rámečky si přepiš do sešitu
- naučíme se odpovídat na otázku Kam? Kde?
rámečky ti pomůžou, vlep si nebo přepiš do sešitu ->
рабочая тетрадь:
- vypracuj si стр.68/ упр.9, 10 (neodesílej)
k odeslání – překlad vět (do 5.6.) 🙂
25 – 29 -ого мая (učivo a úkoly na toto období) ->май = květen
книга:
- стр. 121 zopakuj a nauč se nové tvary minulého času u sloves (tabulka ti pomůže, vlep si, popřípadě přepiš do sešitu)
- стр. 121 přepiš si do sešitu horní žlutou tab. -> mim.čas sloves (идти, пойти, прийти)
- стр. 120/упр.8 – napiš si do sešitu větu -> „Куда они пойдут?“ a doplň si 8 tvarů z „zelenkavé“ tabulky
- стр. 121/упр.10 – to samé s otázkou „Где?“ a doplň věty ze žlutého rámečku
рабочая тетрадь:
- vypracuj si стр.68/ упр.7, 8 (neodesílat)
18. – 22 -ого мая (učivo a úkoly na toto období) -> май = květen
učebnice:
- opakujeme čtení a překladu úvodního článku „Город, где я живу, и места, которые я люблю“ (стр.117), dbáme na výslovnost a přízvuk
- opakujeme časování sloves „жить“ a „идти“ стр.119
- стр. 120 – projděte si ústně упр. b, c, a 8.
- žlutý rámeček (стр.120) si přepište do sešitu
- přepiš si do sešitu, a nauč se časovat sloveso „пойти“ стр.120
pracovní sešit:
- vypracuj -> стр.66/ упр.4., стр.67/ упр.5. a 6. (neodesílat)
úkol -> časování sloves: (vypracuj a odešli do 22.května)
11. – 18.5 (učivo a úkoly na toto období)
pokračujeme a zdokonalujeme se ve slovní zásobě a frázích -> 15-ого урока (pracovní sešit str.74)
učebnice:
zdokonalujeme se ve čtení a překladu úvodního článku „Город, где я живу, и места, которые я люблю“ (str.117)
str.119/cv. 5., 6. a 7. (ústně)
nauč se časovat a přepiš do sešitu slovesa „жить“ a „идти“ (str.119)
pracovní sešit:
vypracujte -> str.66/cv.3
opakování frází (vypracuj a odešli do 18.5.)
5. – 11.5 (učivo a úkoly na toto období)
začínáme se plně věnovat 15. lekci (slovní zásoba a reálie jsou věnovány městu)
učebnice: str. 116 – 117, nauč se číst a překládat „Тут я дома“ (slovíčka u obrázků) , „Город, где я живу, и места, которые я люблю“ (úvodní text)
slovíčka 15.lekce (pracovní sešit str.74 ), učíme se; neopomeneme časování u sloves, tvary podstatných jmen, …
pracovní sešit: vypracuj si cv.1 a 2. / str.65
27. – 4.5. (učivo a úkoly na toto období)
podívejte se na nová slovíčka 15.lekce a pomalu se je učte (pracovní sešit str.74)
vypracujte cv. 15 str.63 (napiš něco o sobě)
opakování 14.lekce, vypracuj a pošli do 4.5.
21. – 24.4. (učivo a úkoly na toto období)
opakujeme slovíčka + fráze (PS str.64)
opakujeme s učebnicí:
- časování slovesa -> рисовать, танцевать, беседовать (str. 110)
- 2.pád osobních zájmen (str. 113)
- písemně do sešitu (str.108 cv. 3/b), doplň do vět slova -> другой nebo второй dle významu
14. – 21.4. (učivo a úkoly na toto období)
pracovní sešit: str.63/cv.14 (doplňte si)
učebnice: str. 114 -> „Кто на кого похож?“, dva žluté rámečky si přepište do sešitu, cv.14, 15, a 16 (ústně – snažte se pěkně přečíst, dbej na intonaci a výslovnost a přeložte si – ústně)
procvičování: 2.p. osobních zájmen (rusky: 2.p = pоди́тельный паде́ж)
video: 2.п. (2.p.) местоимений (zájmen)
kvíz: 2.p. osobních zájmen -> odešlete do 21.4.
ke shlédnutí:
2.p. osobních zájmenhttps://docs.google.com/forms/d/1wii53wpoD9HYGWyejkgdeHJEzd3kHXZJaDkKX4o_uRI/edit
8.4.
Dovolte mi, abych vám i rodičům popřál krásné prožití velikonočních svátků, hodně zdraví a samé hezké jarní dny.
Поздравляю с Пасхой! Желаю радости и добра.
7. – 14.4. (učivo a úkoly na toto období)
S přáním dobrého rána a pevného zdraví, chci poděkovat všem, kteří jste vyplňovali kvíz měsíce v roce. Všichni jste byli úspěšní a udělali jste mi radost. Zůstává opakování slovíček 14.lekce a žlutých rámečků v učebnici (v této lekci).
31.3. – 7.4. (učivo a úkoly na toto období)
Přeji hezkou středu a zasílám další úkoly ke studiu:
učebnice:
str. 113 přepiš si do sešitu skloňování zájmen v 1., 2. a 3. pád (zvýrazni si 2.pád = у когó, ten je pro vás nový)
pracovní sešit:
vypracuj cvičení na str. 61 – 62
31.3.
Přeji hezký den a zasílám kvíz k doplnění (do pátku 3.4.)
26. – 31.3. (učivo a úkoly na toto období)
Všechny zdravím a zasílám další úkoly ke studiu.
pracovní sešit:
vypracuj cvičení na str. 59 – 60
učebnice:
str. 111 Какой, какая, какое, какие? – studijní materiál, čteme a překládáme, dva žluté rámečky přepiš do sešitu, přiloženou tabulku si nalep (nebo přepiš) do sešitu.
pro opakování poslech: číslovky 10 – 100
roční doby a měsíce k nim si přepište do školního sešitu:
17. – 26.3. (učivo a úkoly na toto období)
pracovní sešit:
- opakujeme slovíčka str. 40, 45, 51, 57 – 58
- doplníme všechna cvičení str. 41 – 45
učebnice: str.112/10a – písemně do sešitu (odpovídáme celou větou na devět otázek)
ČESKÝ JAZYK
9. 6.
Milí zlatí, jdeme do finále! Máme relativně hotovo, uvidíme, co z toho bude v září použitelné. Nic nevyhazujte (ani sešity, ani Pravopisné pětiminutovky), příští rok je budete potřebovat. Kdo neodevzdal čtenářské karty za toto pololetí, měl by tak učinit nejpozději v neděli 14. 6. (na e-mail michaela.janoscova@seznam.cz nebo osobně ve čtvrtek ve škole).
Posledními úkoly na nadcházejících 14 dní je pouze zápis do sešitu LV Realismus a čtení ukázek, příp. zhlédnutí filmu. Charles Dickens – Oliver Twist (ukázka, film), F. M. Dostojevskij – Zločin a trest (ukázka).
2. 6.
Literatura – zápis do sešitu LV – Divadlo v období Národního obrození. Vraťte se ještě ke Králi Lávrovi z minulého týdne od Karla Havlíčka zodpovězte pár otázek v testu.
26. 5.
Na zítra mám nachystaný rozbor složitějších souvětí. V hodině si projdeme souvětí v prezentaci. Bylo by dobré, kdybyste si ten rozbor dělali se mnou do sešitů, nebo si ta souvětí dopředu vytiskněte zde… Příště (v pondělí) navážeme cvičením v Pravopisných pětiminutovkách s. 31/M1, M2, M3.
Literatura – poslední osobnost Národního obrození – Karel Havlíček Borovský – zápis do sešitu LV. Projděte si prezentaci a do sešitu LV si opište jeden epigram, který najdete v prezentaci.
25. 5.
Dneska jsme se opět věnovali vedlejším větám (cv. b, c). Ten slibovaný test jsem rozdělila na dva. V prvním testu máte pouze poznat hlavní větu, v druhém testu určit druh vedlejší věty. Oba testy udělejte prosím do pátku 29. 5.
20. 5.
Literatura – Božena Němcová: Babička. Ukázka z čítanky s. 145 – 149 „O Viktorce“. Po přečtení vyplňte křížovku, vyfoťte ji a pošlete mi ji (ne do skupiny). Pokud nemáte čítanku, text je zde… Můžete se také podívat na filmovou verzi Babičky.
Mluvnice – vkládám znovu odkazy k procvičování vedlejších vět. Procvičovat můžete zde…, zde…, zde…, zde… a zde…
13. 5.
Literatura – Božena Němcová – zápis do sešitu LV. Přečtěte si text o B. Němcové a vyplňte test. Koho by zajímalo víc, můžete si stáhnout dokument k anketě Největší Čech (Němcová se umístila jako 10.!). Kdo nechce stahovat, může si pustit polohraný dokument České televize. Kytice řešení pracovního listu.
12. 5.
Dobrý večer, zítra 13. 5. v 11:15 se sejdeme rovnou v Teams na office.com. Stačí se případně přihlásit a já vás už vyzvu k připojení. Komu se to nepovede, ozvěte se přes Skype. Doděláme tu Kytici a budeme pokračovat v těch vedlejších větách.
5. 5.
Mluvnice – Videočeština 13 vedlejší věty.
Literatura – dalším autorem 3. fáze Národního obrození, který stojí za zmínku, je Karel Jaromír Erben. Do sešitu Literární výchovy si přepište nebo vytiskněte a vlepte zápis. Projděte si prezentaci. Podle Erbenovy Kytice byl natočený stejnojmenný film, tak si ho pusťte. V pondělí mi řeknete, která balada byla nejlepší. A abyste to neměli tak jednoduché, přidávám ke Kytici i pracovní list. Vyplňte si ho a na pondělní Videočeštině 14 si ho projdeme a doplníme, co nebudete vědět.
28. 4.
Literatura – dostáváme se do vrcholné fáze Národního obrození, ke Karlu Hynku Máchovi. Do sešitu Literární výchovy si přepište nebo vytiskněte a vlepte zápis. Projděte si prezentaci o Máchovi. Na pondělní Videočeštině 12 si přečteme ukázky z Máchova Máje (čítanka s. 140 – 143) a budeme pracovat s tímto pracovním listem. Příznivci Máchy si mohou pustit klip s ústřední písničkou Máj od Support Lesbiens (hit roku 2008!) ze stejnojmenného filmu.
27. 4.
Videočeština 11 – vyzkoušíme testy k přijímacím zkouškám. Testy od nakladatelství Taktik jsou teď zdarma, je k tomu třeba se jen zaregistrovat přes e-mail nebo fb. K registraci vás nenutím, nasdílím vám svoji obrazovku, ale možná by bylo fajn, kdybyste si to sami vyzkoušeli ve svém testu (nemusíte si pak nic psát na papír a vyhodí vám to váš výsledek). Odkaz na testy zde… (je tam i matika).
26. 4.
Videočeština 10 – opakování teorie k vedlejším větám (soutěž), Pravopisné pětiminutovky 31/M1.
21. 4.
Zítra znovu pokus o zopakování přívlastků v Pravopisných pětiminutovkách 28/L7, L8, L9 (kdo jste si už udělali, tak super, aspoň to bude odsejpat). A pak vložená vedlejší věta. Zápis a cvičení zde…
20. 4.
Dnes opět vedlejší věty (hlavně příslovečné) – cvičení zde… a opakování přívlastků v Pravopisných pětiminutovkách 28/L7, L8, L9.
Zápis do literatury – Rozdělení Národního obrození (přečíst a přepsat nebo vytisknout a vlepit do sešitu Literární výchovy).
14. 4.
Přátelé, kamarádi, zítra v 10.30 to zase vypukne – Videočeština 7 (druhy vedlejších vět). Cvičení na zítřejší hodinu je zde… Procvičovat pak můžete celý měsíc zde…, zde…, zde…, zde… a zde…
Přidávám zápis do literatury Národní obrození (přečíst a přepsat nebo vytisknout a vlepit do sešitu Literární výchovy).
6. 4.
Všechny ještě jednou moc chválím, jste fakt šikovní. Vidoečeština 6 (druhy vedlejších vět) 8. 4. v 10.30 h. Projdeme si druhy vedlejších vět, budeme pracovat s tabulkou Druhy vedlejších vět, kterou by bylo dobré si buď vytisknout, nebo stáhnout do mobilu, ať ji máte u sebe, než se vám to všechno zautomatizuje. Přidávám ještě cvičení, které si spolu uděláme.
5. 4.
Víkend končí, týden začíná! Ale nevěšte hlavu, jen tři dny a jsou velikonoční prázdniny!!! Do pouček si přepište nebo vytiskněte zápis Věta a souvětí. Cvičení na zítřejší hodinu jsou zde… Přidávám ještě zápis do literatury Literární vývoj v pobělohorském období (po r. 1620).
1. 4.
Dnes jsme na Videočeštině 4 zopakovali přívlastek shodný a neshodný, postupně rozvíjející a několikanásobný, těsný a volný. Test na postupně rozvíjející a několikanásobný máte zde, druhý test na přívlastek těsný a volný najdete zde. Oba vyplňte do pondělí 6. 4., kdy se i uslyšíme na na Vidoečeštině 5 (věta a souvětí).
29. 3.
Ráda vás zase uslyším zítra 30. 3. v 10.30 na Videočeštině 3. Naučíte se poznat a vytvořit přístavek – zápis do pouček a cvičení, kterým se budeme věnovat. Cvičení k zopakování všech druhů přívlastku.
24. 3.
Zítra 25. 3. v 10 h máme Videočeštinu 2. Na programu bude přívlastek těsný a volný – zápis do pouček, cvičení přepisovat nemusíte, projdeme si ho spolu. Procvičovat můžete zde…
22. 3.
Přidávám odkaz na ukázky z knihy V. Huga Zvoník od Matky Boží. Stažení je zaheslované, heslo vám pošlu přes messenger. Ukázky vás provedou celým románem. Další možností je podívat se na film Zvoník od Matky Boží. Pro případné zájemce doporučuji i zfilmované Bídníky (např. čtyřdílná série z r. 2000 nebo muzikál z r. 2012). Do sešitu Literární výchovy si doplňte zápis. A na závěr mi vyplňte test.
20. 3.
Ahoj děcka!
tady máte ten slíbený test, ať vím, že něco děláte. Přepsat (ČITELNĚ!!!), vyfotit a do úterý 24. 3. poslat WhatsAppem, Messengerem, Viberem (tel. číslo mají rodiče), Skypem nebo e-mailem (michaela.janoscova@seznam.cz) – NEPOSÍLEJTE MI TO PŘES ŽÁDNOU SKUPINU!!! 😀
Pořiďte si prosím Skype a v pondělí 23. 3. v 10 h si dáme 1. videočeštinu. Zde odkaz na Skype skupinu.
Probereme přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející – zápis a cvičení. Dále můžete procvičovat zde.
11. – 17. 3.
Pracovní sešit Pravopisné pětiminutovky s. 23 – 24/J5 – J9, s. 16/I1 – I3.
Zápis do sešitu LV Sestry Brontëovy, čítanka s. 151 – 154 Jana Eyrová (zapsat do sešitu LV 5 informací k textu).
Dále stálý úkol četba knihy dle vlastního výběru (termín odevzdání čtenářských karet se blíží).
PŘÍRODOPIS
14.6. Vkládám vám poslední učivo přírodopisu. Jde hned o tři soustavy a je to poslední učivo tohoto školního roku. jen si to vytiskněte a vlepte nebo přepište do sešitu. Smyslová, hormonální a pohlavní soustava
2.6. Nervová soustava – Koukněte se na prezentaci Nervova_soustava1 a udělejte si z ní výpisek do sešitu. Poté vyplňte tento Nervova_soustava_-_zadani pracovní list a pošlete na mail prirodopis.zborilova@seznam.cz
21.5. Vylučovací a kožní soustava – Zápis Vylučovací a kožní soustava zápis a dobrovolná laboratorní práce LP – Dobrovolné
12.5. Trávicí soustava – zápis si můžete vytisknout a nalepit do sešitu nebo přepsat trávicí soustava zápis
4.5. Posílám prezentace, zápis a pracovní list z dýchací soustavy. Zápis a pracovní list si můžete vytisknout a vlepit do sešitu nebo přepsat. Vyplněný pracovní list prosím poslat na prirodopis.zborilova@seznam.z do 10.5. Prezentace Dýchací soustava zápis Pracovní list
16.4. Děkuji všem, kteří mi poslali laboratorní práci. Dnes vkládám prezentaci na oběhovou soustavu a zápis, který si můžete vytisknout nebo opsat. Prezentace: oběhová soustava Zápis: př 8 Oběhová soustava
http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/přírodopis-8.doc
MATEMATIKA
– řešení rovnic
řešeni_lin_rovnic PL 16.3. 2020
19.3,2020 Slovní úlohy 19. 3. 2020
23.3.2020 4. Slovní úlohy – procvičování
25. 3. 2020 6.Slovní úlohy s procenty
31. 3. 2020 7. Slovní úlohy – procvičení
31.3.2020 Slovní úlohy o pohybu výuka z 1.4. skype nové učivo
9. 4. 2020 Slovní úlohy o společné práci – 8.4. skype nové učivo
14. 4. 2020 Slovní úlohy o společné práci 14.4. 2020. skype – procvičování slovních úloh
14. 4. 2020 8. Opakování slovních úloh PL 14.4.2020 – pracovní list k procvičení slovních úloh. Zpracované příklady pošlete do pátku na e-mail nebo na whatsapp.
16. 4. 2020 Opakování slovních úloh 16.4. 2020 – 16.4.2020 – skype
21. 4. 2020 Lineární nerovnice 20. 4. 2020 skype
23. 4. 2020 Lineární nerovnice – skype
23. 4. 2020 9. Lineární nerovnice PL na 27. 4. 2020 POZOR oprava pracovního listu
27. 4. 2020 Kruh a kružnice 27.4. 2020 skype
30. 4. 2020 Vzájemná poloha přímky a kružnice 28.4.2020 skype
5. 5. 2020 Thaletova věta 4. 5. 2020 skype
6. 5. 2020 Pracovní list 10. Vzájemná poloha přímky a kružnice PL
11. 5. 2020 Užití Thaletovy kružnice v konstrukci Skype 11. 5.
14. 5. 2020 Obvod kružnice Skype 14. 5.
19. 5. 2020 Obvod a obsah kružnice Skype 19.5.
25. 5. 2020 Pracovní list 11. Obvod a obsah kruhu PL 24. 5. 2020
27. 5. 2020 12. Objem válce 27. 5. 2020 – Skype
4. 6. 2020 Pracovní list 12. Válec PL do 10.6.2020
4. 6. 2020 Objem a povrch válce 4. 6. 2020 – Skype
8. 6. 2020 Konstrukční úlohy Skype 8. 6. 2020
10. 6. 2020 Pracovní list 13. Opakování učiva PL na 15. 6. 2020
– NĚMECKÝ JAZYK
8.6. -12.6.
- slovíčka PS str. 75 naučit již všechna
- učeb. str. 79, cv. 8 (časování slovesa fahren) – vypiš si i do sešitu
- učeb. str. 77, tabulka, časování slovesa möchten) vypiš si i do sešitu
- PS str. 69 cv. 3,4 (procvičení sloves fahren, möchten) vypracuj si
- Cestování vlep či opiš do sešitu
1.6. – 5.6.
Kdo mi neodeslal Opakovací PL 7. lekce, posílejte do konce tohoto týdne!!!!!
- PS str. 75, slovíčka levá polovina
- PS str. 68, cvičení 1, 2 (doplň názvy států) udělej do PS, neposílej, zkontrolujeme ve škole 🙂
25.5. – 29.5.
- 7. lekce Opakovací pracovní list vyplň a zašli zpět rkovarova@seznam.cz
- dopiš si a nauč slovíčka 8. lekce již všechna
18.5. – 22.5.
🙂 Zanechejte na chvilenku učebnici a PS a zaposlouchejte se do pohádky, kterou jistě všichni znáte.
Pomohou vám i německé titulky, kterými je záznam opatřen a taky znalost pohádky. Vy jen tiše naslouchejte a klidně i několikrát 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=-qvpAQKsPTg
11.5. – 15.5.
PS str. 64 Ujasni si, zda umíš vše, co bys na konci 7. lekce měl(a) umět.
Opakuj si 7. lekci – slovíčka i gramatiku
4.5. – 8.5.
Vytvoř pozvánku „Einladung“ na nějakou akci (jako předloha Ti může posloužit učeb. str. 68)Ať tam je určitě: oslovení, co se koná, kde se koná, kdy se koná, kdo zve. Nechám na Tobě, jakým způsobem ji esteticky krásně ztvárníš. Můžeš použít PowerPoint nebo nakreslit v ruce. Budu hodnotit nejen správnost, ale i vzhled 🙂 pošli na starou známou adresu: rkovarova@seznam.cz
27.4. – 30.4.
- Zápis Odpovědi na otázku wo?/kde Odpovědi na otázku Wo -Kde přepiš nebo vlep do sešitu
- PS str. 60, cvičení 2 udělej si, přiřaď k sobě výrazy.
- PS str. 60, cvičení 1 přesmyčky na slovíčka 7. lekce
- Stále si opakuj slovíčka 7. lekce
20.4. – 24.4.
Stále opakuj: slovíčka 7. lekce v PS str. 67, názvy měsíců a ročních období a předložky am, im, um ve spojení se dny v týdnu, měsíci, ročním obdobím a časem.
(např. am Montag – v pondělí, im Januar – v lednu, im Winter – v zimě, um 2 Uhr – ve 2 hodiny).
PS str. 63, cvičení 16, Familienstory II. (dosaď správně výrazy, které máš uvedeny pod cvičením).
PS. str. 63, cvičení 17. Odděl jednotlivá slova, přepiš věty správně. Dej pozor na velká písmena!!! Tyto věty mi pošli ke kontrole: rkovarova@seznam.cz
14.4. 19.4.
Množné číslo podstatných jmen v němčině
- učebnice str. 71, cvičení 13 (Maus – myš, Mäuse – myši ….) přepište si do sešitu tvary množného čísla těchto slov se naučte. Vždy levý sloupec je jed. číslo a pravý je množ. číslo.
- učebnice str. 71, cvičení 12 přelož do češtiny a překlad mi pošli ke kontrole na dm Software nebo e-mail: rkovarova@seznam.cz
- komu ještě není úplně jasné určování času, hodiny, přikládám ještě jeden odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=rS4AWa3N_mM
7.4. – 10.4.
Opakujte si stále slovíčka a určování času, hodiny. Jinak si dejte pohov a užívejte Velikonoc.
😀 🙂 🙂 Veselé Velikonoce 🙂 🙂 😀
30.3. – 5.4.
Hallo, meine liebe Kinder!!!!!!! 🙂
Wie spät ist es? Kolik je hodin?
Již ve 3. lekci jste se setkali s učivem o poznávání času a hodin. V českém jazyce to beze sporu zvládnete. Ale v němčině?
Pomohou vám následující odkazy:
https://www.youtube.com/watch?v=JlYRmkIQbrM
https://www.youtube.com/watch?v=Axsm6x3Cij8
Učebnice: str. 70, cv. 8b (přeložte si do češtiny) cv. 9. a, b, c (první 4 údaje z každé části si písemně udělejte do sešitu)
Domácí úkol:
Pro kontrolu, zda je vám vše jasné, pošlete mi přes dm či e-mailem: rkovarova@seznam.cz přepsané číslicemi:
Viertel nach sieben = drei Viertel elf= zehn nach halb neun= acht vor dreizehn=
zwanzig vor vier= halb einundzwanzig= sechs nach halb achtzehn Viertel vor neun=
Vyplněné zašlete do 3.4. 😀
Tschüs!!!! 🙂 🙂 🙂
Můžete si procvičovat slovíčka i gramatiku na těchto stránkách, jsou fajn:
http://www.jazyky-online.info/
16. 3. – 26.3.
7. LEKCE
Pracovní sešit: str. 67, napiš si slovíčka a procvičuj si je
Učebnice: Wo und Wann? (číslovky) – str. 69, cvičení 3, 4, 5, 6
str. 70, cvičení 7
Pracovní sešit: str. 60, cvičení 3, 4, 5
str. 61, cvičení 6,7
str. 62, cvičení 15
DĚJEPIS
Nejpozději do 11. 6. přineste svůj sešit do dějepisu se všemi zápisy (včetně zápisu z 8. 6.) ke kontrole. Kdo chodí do školy, předá mi osobně, kdo nechodí, nechá na vrátnici. Následně UZAVÍRÁM ZNÁMKU!
8. 6. Zápis – Počátek 1. světové války
- 6. Splňte test z minulého týdne!
25. 5. Počátek 1. světové války – dokument . Pokud jste jej pozorně sledovali, jistě zvládnete vyplnit tento test. TEST JE POVINNÝ!
18. 5. Zápis do sešitu – Imperialismus a kolonialismus
11. 5. Zápis do sešitu – České země před 1. světovou válkou
4. 5. Problematika otroctví a osobních práv – film podle skutečné události – Dvanáct let v řetězech (najdete na Youtube)
27. 4. Zápis do sešitu – Vzestup USA
20. 4. 1. Křížovka – Tajenka: Viribus unitis = společnými silami = heslo vlády Františka Josefa
2. Zápis do sešitu – České země v 2. pol. 19. stol.
13. 4. Zápis do sešitu – 2. pol. 19. stol. v Evropě
6. 4. Zápis do sešitu
Úkol za jedničku 🙂 Kdo pořídil tento snímek, ve kterém roce, čím a čí ruka je na snímku? Wilhelm Roentgen-1895-rentgen – Albert von Kolliker/manželka W. Roentgena
30. 3. Kontrola PL z minulé hodiny.
23. 3. Doplňte za pomoci učebnice PL (bude sloužit zároveň jako zápis) a vyplněný zašlete na e-mail: slohham@seznam.cz
16. 3. Dopsat ( popř. vytisknout a vlepit) zápis z minulé hodiny.
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A KE ZDRAVÍ
27.3.2020 – přečtěte si prezentaci a vytvořte zápis do sešitu. ALTERNATIVNÍ MEDICÍNA.
3.4. 2020 – přečti si prezentaci a vytvoř si zápis do sešitu civilizační choroby A po zápisu najdete pomocí internetu jednotlivé civilizační choroby a stručně je popíšete (do sešitu).
14.4. 2020 -přečtěte si prezentaci zdravá výživa, vypracuj do sešitu úkoly, které jsou na konci prezentace.Potom vypracuj tento test a pošli mi ho na mail zdravá výživa test.
Můj mail: anna.podlucka@seznam.cz
28.4.2020 – přečtěte si prezentace látky tvořící naše tělo Alternativní_výživa_1 a Alternativni_vyziva2 vytvoř si zápis a poté vypracuj pracovní list pracovní list – alternativní strava
Vše vyfoť a pošli mi na mail.
11.5. 2020 – DROGY – přečti si přiloženou prezentaci drogy 1. hodina vytiskni si nebo přepiš zápis DROGY – ZÁPIS
27.5. 2020 – ZÁVISLOST – vytiskni si nebo přepiš zápis DRUHY ZÁVISLOSTI – ZÁPIS a potom vypracuj přiložené úkoly ÚKOLY – DROGY
1.6. 2020 – AGRESIVITA – pozorně si přečti přiloženou prezentaci AGRESE – AGRESIVITA a poté si vytiskni nebo přepiš zápis a nalep do sešitu AGRESE – zápis
11.6. 2020 – LIDSKÁ SEXUALITA – PŘEČTĚTE PŘILOŽENOU PREZENTACI lidská sexualita a poté si vytiskněte zápis nebo přepište do sešitu LIDSKÁ SEXUALITA – ZÁPIS