VII. B
PŘÍRODOPIS Herbáře můžete odevzdávat od 25.5. do 5.6. v době mezi 9-10 hod. dopoledne na vrátnici školy zaměstnanci školy, který je právě na vrátnici. Nebudu zde osobně čekat, až to přinesete, pomáhám s výukou ve 4.B. V případě nutnosti mě můžete kontaktovat na mail prirodopis.zborilova@seznam.cz
______________________________________________________________________________
ENGLISH –
9.6. – pozor, nový Balík na wocabee, tak šup na něj:-))
2.6. – homework HAVE TO do 5.6. na sbednarova@centrum.cz nebo na online hodinu ve čtvrtek
30.5. . Hanibalová – online angličtina: úterý 11h a čtvrtek 10.30
https://us04web.zoom.us/j/2643271576?pwd=bXNZZGVHWHIyNVY0S1ZPOTJhckxPZz09
Meeting ID: 264 327 1576
Password: english
26.5. p. uč. Glonková – tento týden máte na dodělání všech restů,tzn. dodělání domácích úkolů a Balíků na wocabee. Do 31.5.
25.5. – Hanibalová – dodělej si všechny Balíky na wocabee, plus připoj se na online angličtinu 26.5. (více v mailu)
18.5. domácí úkol pro žáky p.uč. Glonkové do 25.5. zadán přes aplikaci Wocabee
11.5. skupina p. Glonkové – Domácí úkol pro skupinu p.uč. Glonkové do 18.5. zadán v aplikaci Wocabee.
10.5. skupina p. Hanibalové – Pracovní sešit . str. 56/1,2 Vypracuj, ofoť a pošli do 15.5. na sbednarova@centrum.cz
Domácí úkol pro skupinu p.uč. Glonkové do 8.5. zadán v aplikaci Wocabee.
23.4. Domácí úkol pro skupinu p. uč. Hanibalové 7. ročník – Přídavná jména versus příslovce / do 27.4.
22.4. Domácí úkol pro skupinu p.uč. Glonkové do 27.4. zadán v aplikaci Wocabee. Info máte v e-mailu.
14.4. My favourite film/movie
- Napiš název filmu nebo seriálu, o kterém budeš psát.
- Uveď důvod, proč sis ho vybral. (because, ….. ) a k jakému žánru se řadí (krimi, sci-fi, fantasy…)
- Popiš hlavní postavy a uveď, kteří herci dané postavy hrají.
- Stručně ( asi v 5-ti větách) popiš děj filmu ( o čem je?)
- Na závěr si prosím zkus vzpomenout, kdy a kde jsi film viděl, popř. s kým ( s kamarádem v kině apod.)
Už teď se mooooc těším na Tvoje vyprávění a doporučení nějakého fajn filmu. Svou práci pošli do 20.4. na :
p. uč. Hanibalová – sbednarova@centrum.cz
p. uč. Zbořilová – prirodopis.zborilova@seznam.cz
p. Glonková – HGlonkova@seznam.cz
_____________________________________________
Everyday English: AKTUALIZACE 15.5. Koukněte na video na youtube https://www.youtube.com/watch?v=U-pS186WRC4 Tom dává také každý den krátká videa na instagram (kreativnislovnik) a vysvětluje slovíčka v souvislostech 🙂
7.5. Dnes mám pro vás zábavné video s Mr Beanem https://en.islcollective.com/video-lessons/mr-bean-funny-clips
Předchozí úkoly najdete zde: Easy-peasy
Kdo má facebook, může se připojit do skupinky Let´s have a little bit of fun a komentovat, jak se mu vede 🙂 https://www.facebook.com/groups/520251258685230/
aktualizace 26.3. Domácí úkol z angličtiny – pošlete do 1. dubna 🙂 (žáci p. Hanibalové na sbednarova@centrum.cz)
18. 3. English – March grade 7 poslat do 24.3. !!!!
https://wordwall.net/teacher/480115/lenagell/folder/73684/7th-form
HV 8.6.
- poznávačka hudebních nástrojů —> zde
- Minulý týden jsem vám do ŽK napsala známky, pokud jste vyplnili kvíz. Každý, kdo to aspoň zkusil, dostal jedničku. To dost výrazně pomohlo některým, kteří tam měli jedinou známku za neodevzdaný referát.
HV 7.5.
- Zkuste si, zda ovládáte rytmus a poznáte ho v notách, na několika písničkách máte za úkol poznat, jaký řádek právě hraje —> zde
- Trošku vyšší level, a kvíz o tom, jestli máte přehled o hudební minulosti, vašim úkolem je tipnout si, co bylo dřív. Kdo dával dobrý pozor v hodinách by měl některé věci poznat. —> zde
HV – 27 .4. jednoduchý videokvíz pro oživení některých hudebních nástrojů —> zde
HV – nepovinný kvíz č. 2 pro chvíle nudy —- > druhý kvíz
HV dobrovolný kvíz —-> Kvíz HV
MATEMATIKA
Komunikace přes e-mail.
Ruský jazyk VII.A /B (Rotter)
v případě „nejasností“, „dotazů“ => ivo.rotter@seznam.cz
15. – 19. 6. (učivo a úkoly na toto období)
- v tomto období pouze něco k poslechu ze série „Tři koťata“
- Зарядка (Rozcvička)
- Цирковое представление (Cirkusové představení)
- Лето, не уходи. (Léto, neodcházej.)
- Пугало (Strašák)
- Золотая рыбка (Zlatá rybička)
8. – 12. 6. (učivo a úkoly na toto období)
první opakování 7.ročníku (odešli do 12.6. -> pátek) 🙂
pracovní sešit:
vypracujte si -> str.31/cv.6, 7, a 8 ; str.32/cv.9 a 10 (cvičení neodesílejte)
1. – 5. 6. (učivo a úkoly na toto období)
učebnice:
- str.61 – podívej se na žlutý rámeček (minulý čas slovesa „быть“ -> přepiš si do sešitu časování slovesa + 3 věty v tabulce)
jak se tvoří minulý čas u sloves => tabulka ti pomůže (vlep si nebo přepiš do sešitu)
- zapamatuj si a přepiš do sešitu i druhý rámeček na str.61 (věty se slovesy => „ел“ а „съел“)
vypracuj a odešli do 5.6. => 🙂
25. – 29.5. (učivo a úkoly na toto období)
učebnice:
- str.52 – 53 (opakujeme I. a II. časování u sloves => 1. – 3.os, j.č. + 1. – 3.os.mn.č. -> str.53 cv.10/a,b => ústně, opakujeme)
- str.57 -> nauč se nazpaměť verše z cv.6
- str.58 -> naučíme se časovat sloveso жить a ехать (tabulku si vlep nebo přepiš do sešitu)
- str.58 -> cv.9/a,b – si udělej ústně
pracovní sešit:
vypracuj si -> str.30/cv.3,4,5 ; str.96/cv.5 ; str.97/cv.6 (cvičení neodesílej)
18. – 22.5 (učivo a úkoly na toto období)
učebnice:
- str.55 -> čtení článku „У тёти день рождения“, jste určitě zvládli (můžete ještě procvičovat), nyní nás čeká překlad (k tomu vám pomohou slovíčka, pracovní sešit: str.33 – 34 )
- azbuku již umíme celou, podívejte se na žlutý rámeček str.56 (učebnice) => použití ъ tvrdého znaku a výslovnost + přepis písmen, která v azbuce nejsou
- cvičení 2 b,c/str.56 si sami přepište do sešitu (nepřeposílejte)
pracovní sešit:
- vypracuj => str. 29, 95 (pokud ještě nemáš) a str.96/cv,2, 3, 4 (neodesílat)
úkol (vypracuj a odešli do 22.května), pomohou ti slovíčka v pracovním sešitě (str. 33 – 34)
11. – 18.5 (učivo a úkoly na toto období)
učebnice: opakujeme časování sloves a začínáme novou 8. lekci
str.55 -> nauč se číst článek „У тёти день рождения“ (Teta má narozeniny), dbej na správnou výslovnost (měkký a tvrdý znak), přízvuky
pracovní sešit:
str. 26 – 27 /cv. 8. 9, 10 (vypracuj)
pomalu se uč nová slovíčka a fráze str.33 – 34
(vypracuj a odešli do 18.5)
5. – 11.5 (učivo a úkoly na toto období)
v tomto období bychom měli zvládnout časování sloves ve všech 3 osobách jednotného i množného čísla
učebnice str.52 „časování sloves“ (přečti si ), tabulku časování sloves si vlep (nebo přepiš) do školního sešitu
učebnice str.53 – naučíme se časovat slovesa I.časování (červené dresy) a II.časování (zelené dresy)
pracovní sešit: doplníme si cvičení str. 25 /cv. 7 (pomůže vám učebnice str.51 / cv.7), slovíčka 7.lekce (pracovní sešit str. 27 – 28) bychom již měli umět
27. – 4.5. (učivo a úkoly na toto období)
v tomto týdnu se naučíme časovat slovesa pouze v 1.- 3.os. j.č. a 3.os. mn.č. (učebnice str. 50/ cv. 4/b – nahoře), přiložený materiál si vlepte do sešitu nebo přepište
časování sloveshttp://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Rj-7.r-7-lekce-rámeček-časování-sloves-1.-2.-3.os_.-j.č.-a-3.os_.mn_.č.-žáci.doc
cvičení k opakování -> doplňování písmen azbuky (vypracujte a odešlete do 4.5.)
opakujeme slovíčka (pracovní sešit str. 27 – 28)
21. – 24.4. (učivo a úkoly na toto období)
naučíme se dvě poslední písmena Ф ф, ъ (bukvy = буквы) azbuky -> PS str.95 ( cv. 1 /1.1 a 1.2 si doplňte)
pořád procvičujeme a zdokonalujeme se ve slovní zásobě 7.lekce -> PS (slovíčka str. 27 – 28)
буква „ъ“ + „ь“ (ten už známe)
přelož fráze a odešli do 27.4. ->
14. – 21.4. (učivo a úkoly na toto období)
základem tohoto týdne bude: opakování písmen azbuky, slovíček (PS str.27 – 28), čtení se správnou výslovností a intonací (učebnice str.49 – 50, „Příprava na čtení“ , snažte se pěkně přečíst přízvučné a nepřízvučné slabiky v daných cvičeních)
k poslechu:
8.4.
Dovolte mi, abych vám i rodičům popřál krásné prožití velikonočních svátků, hodně zdraví a samé hezké jarní dny.
Поздравляю с Пасхой! Желаю радости и добра.
Маша и Медведь – Сюрприз! Сюрприз!
7.4. – 14.4. (učivo a úkoly na toto období)
S přáním dobrého rána a pevného zdraví, chci poděkovat všem, kteří jste vyplňovali kvíz azbuka. Všichni jste byli úspěšní a mám z vás radost. Stále se věnujeme slovíčkům a článku 7.lekce.
1.4. – 7.4. (učivo a úkoly na toto období)
S přáním sluníčkové středy zasílám další úkoly:
učebnice:
Článek „Перемены я люблю „ na str.46 už umíme číst, nyní se ho naučíme překládat. Pomohou nám k tomu nová slovíčka v PS na str. 27 – 28 (slovíčka se pomalu učíme do konce dubna bychom je měli umět). V učebnici si následně procvičte výslovnost na str. 47 – 48
31.3.
Přeji hezký den a zasílám kvíz k doplnění (do pátku 3.4.)
26.3. – 31.3. (učivo a úkoly na toto období)
Přeji Vám všem hezký den a zasílám další úkoly.
pracovní sešit:
str. 91 – 93 (naučíme se nová písmena Ж ж, Щ щ, Х х, Ё ё, Ю ю)
učebnice: str.46 (7.lekce – naučíme se číst úvodní článek „Перемены я люблю „Přestávky mám rád“)
17.3. – 26.3. (učivo a úkoly na toto období)
pracovní sešit:
- opakujeme azbuku (pouze probraná písmena), str. 75 – 90 + cvičení k nim
- slovíčka str. 11, 16, 22 (opakování)
učebnice: str.45/14a, b – písemně do sešitu
ČESKÝ JAZYK
úkoly zaslány přes elektronickou ŽK
12.3. Přírodopis http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Přírodopis.odt
DĚJEPIS
8.6. – 12.6.
ZÁPIS Třicetiletá válka opiš si do sešitu nebo vlep
https://www.youtube.com/watch?v=JdYk5pWRz3I podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=vZfzWO-nu7M podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=LoTgffAPK2U podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=ryGaJDxUnv4&t=22s podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=EtUrCgcefTk podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=lnfsK8j5rec podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=DCnwjLpSO8Y podívej se
Zápis BAROKO opiš si do sešitu nebo vlep
Prezentace Baroko podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=qyxAcHxXN9U podívej se
😀 😀 😀 a jsme u konce 😀
1.6. – 5.6.
Ke Dni dětí vám přeji vše nejlepší a krásně si ho oslavte 😀 😀 😀
Zápis Spor mezi habsburskými panovníky a českými stavy opiš si do sešitu nebo vlep
https://www.youtube.com/watch?v=J1wnNesoZks podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=gQzyhrXLl7s&t=6s podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=dpXJfThH1Ck podívej se
25.5. – 29.5.
Stále nemám od některých z vás on-line test zadaný již v minulém týdnu, posílejte do konce tohoto týdne!!!! Týká se to 14 žáků – 5 děvčat a 9 chlapců.:
Opakujte si učivo o Habsburcích, než budeme pokračovat dále 🙂
18.5. – 22.5.
Vítám vás v novém týdnu 🙂
Nové učivo:
Nástup Habsburků na český trůn opiš si do sešitu nebo vlep
http://dejiny.ceskatelevize.cz/211543116230083/ podívej se
- On-line test, zpracuj a posílej do 25.5. :
11.5. – 15.5.
ZÁPIS Habsburkové v Evropě opiš si do sešitu nebo vlep
ZÁPIS Svatá říše římská opiš si do sešitu nebo vlep
4.5. – 8.5.
Stále od některých nemám on-line křížovku. Budu čekat do konce tohoto týdne (do 8.5.) 😥
pracovní list: Kvíz renesance vyplň a pošli do 8.5. rkovarova@seznam.cz
27.4. – 30.4.
Stále můžete posílat přesmyčky, křížovku (viz. předchozí hodiny) na : rkovarova@seznam.cz
ZÁPIS Humanismus a renesance opiš si do sešitu nebo vlep
Renesanční prvky podívej se na renesanční stavitelské prvky
https://www.televizeseznam.cz/video/byl-jednou-jeden/leonadro-da-vinci-64019016 podívej se na kapitolu ze seriálu Byl jednou jeden vynálezce
20.4. – 26.4.
on-line křížovka: https://www.toglic.com/cs/sdilej-aktivitu/f9d3907-4dce-4517-9605-1f5002e1632/share
vyluštěte, ofoťte nebo napište odpovědi a tajenku pošlete e-mailem: rkovarova@seznam.cz
Zápis: Reformace v Evropě
Stále mi můžete posílat vyluštěné přesmyčky
14.4. – 19.4.
Zápis Stoletá válka nalep nebo přepiš do sešitu
stále můžete luštit a posílat mi dobrovolný úkol – vyluštěné přesmyčky (viz. níže) odměna ve formě krásné známečky vás nemine 🙂
na dm software nebo e-mail: rkovarova@seznam.cz
6.4. – 10.4.
ZÁPIS Zámořské objevy nalep nebo přepiš do sešitu
http://www.stream.cz/slavnedny/522044-den-kdy-kolumbus-objevil-ameriku-12-rijen jestli budeš chtít, podívej se
http://www.stream.cz/slavnedny/10000222-den-kdy-zacal-zanik-rise-azteku jestli budeš chtít, podívej se
https://www.youtube.com/watch?v=-eg1ZoddlR4 jestli budeš chtít,podívej se
Úkol pro bystré hlavy: dokážeš rozluštit přesmyčky? Během staletí poznávali Evropané nová území, moře i oceány. V osmi přesmyčkách je skryto 8 zeměpisných názvů. Nehleď na čárky. Pokud jich rozluštíš alespoň 5, pošli mi je na dm software nebo e-mail: rkovarova@seznam.cz
1. NÁŠ SOK PĚL
2. SÍLA MÁJE
3. KRÁMEK SE BOŘÍ
4. KROP STO GALů
5. VINÁREK BALETÍ
6. KEŘ OBER SAMA
7. ZNÁMÁ OKA
8. CO CHYTÍ EN
30.3. – 5.4.
Nyní byste měli mít v sešitech zápisy z předchozích kapitol, tedy (Počátek husitské revoluce, Husitské bitvy, Jiří z Poděbrad, Jagellonci v Čechách) a samozřejmě se musíte i průběžně učit. Nejprve vám dám k vyplnění pracovní list, abych se přesvědčila, zda se v učivu orientujete a potom přejdeme na nové učivo. Vyplněný se zakroužkovanými odpověďmi (vždy jen jedna je správná) mi pošlete do pátku 3.dubna buď na dm software nebo e-mail: rkovarova@seznam.cz
Opakovací PL LUCEMBURKOVÉ A HUSITSTVÍ zašli vyplněný
ZÁPIS Hospodářské a spol. změny v Evropě nalep nebo přepiš do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=i9EirevI4qs jestli budeš chtít,podívej se na odkaz od 12min 30vteřin – J. Guttenberg
16. 3.- 30.3
Zápisy si udělejte do sešitu 🙂
1. Počátek husitské revoluce nalep nebo opiš do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=ONrMJnrkBvk&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=43
2. Husitské bitvy nalep nebo opiš do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=44
3. Jiří z Poděbrad nalep nebo opiš do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=hrZ1HYbBd_o&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=45
https://www.youtube.com/watch?v=hSsb4yPkRNs&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=46
4. Jagellonci v Čechách nalep nebo opiš do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=RAGlpFbYgfs&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=48
NĚMECKÝ JAZYK
Možno procvičovat slovíčka a gramatiku na těchto stránkách: http://www.jazyky-online.info/
8.6. – 12.6.
Nové učivo Zápor u podstatných jmen vlep si nebo opiš do sešitu
PS str. 39, podívej se, co bys měl(a) už umět na konci této lekce.
Dobrovolný úkol: PS str. 39, dole bonus – která německá města jsou ukryta v osmisměrkách? Pošli na: rkovarova@seznam.cz
1.6. – 5.6.
Stále opakuj slovní zásobu 3. a 4. lekce.
PS. str. 37, cvičení 10. Pokus se do bublin vložit, co říkají osoby na obrázcích. Neposílej, zkontrolujeme ve škole
- Přelož do němčiny pokyny a pošli mi zpět přelož a zpět mi pošli k opravě
25.5. – 29.5.
4. lekce
- dopiš si a nauč slovíčka PS str. 42 již celá
- vyplň si v PS na str. 35, cvičení 4, 6
- udělej si v PS na str. 37, cv 11
- opiš si nebo vlep si do sešitu zápis: Členy určité a neurčité u podstatných jmen
18.5. – 22.5.
die Schule
Na chvíli zapomeňte na učebnici i PS a zaposlouchejte se a současně si opakujte
https://www.youtube.com/watch?v=5TYIkddZbJ4&t=144s
https://www.youtube.com/watch?v=UL50k1tSIgQ
Taky stále chybujete v koncovkách časování. Opět se jen dívejte a dobře poslouchejte
https://www.youtube.com/watch?v=6mU4UaZ3wIk
11.5. – 15.5.
Začínáme 4. lekci
slovní zásoba PS. str. 42 levá polovina napiš si a nauč se
PS. str. 34, cv. 1, 2, 3 udělej si do sešitu a procvič členy uvedených podstatných jmen
4.5. – 8.5.
- Stále od některých z vás nemám vyplněný pracovní list z minulého týdne („Hledej odpovědi Meine Freunde“) počkám maximálně do 7.5.
- učebnice str. 40, cv. 14 Spiel (doplň vhodné výrazy do textu) udělej si doma
- Pracovní list Němčina 7. ročník PL opakování Vyplň pracovní list a pošli mi: rkovarova@seznam.cz
24.4. – 30.4.
Vyplň pracovní list a pošli mi: rkovarova@seznam.cz Hledej odpovědi Meine Freunde
Stále procvičuj slovíčka, křížovka se chystá.
20.4. – 24.4.
Stále nemám od některých z vás překlad vět z němčiny do češtiny, které jsem zadala minulý týden. Posílejte, není to těžké, zvládnete všichni 🙂
Zápis Přivlastňovací zájmena přepiš nebo vlep do sešitu
PS. str. 29, cvičení 15 (křížovka na procvičení přivlastňovacích zájmen) doplň si
str. 28, cvičení 12 (procvičení přivlastňovacích zájmen jeho, její) doplň si. Pokud budeš mít zájem, můžeš mi poslat ke kontrole: rkovarova@seznam.cz
učebnice str. 39, cvičení 12: čti si a překládej si článek „Meine Freunde….“
14.4. – 19.4.
Ahoj po Velikonocích!!!
- Stále si opakuj slovíčka 3. lekce
- učebnice, str. 37, cvičení 9, Hádanka (najdi 5 vět a napiš si je do sešitu, pozor na gramatickou správnost)
- Přelož věty do češtiny 7. roč. přelož věty do češtiny a překlad mi pošli do pátku 17.4. na dmSoftware nebo e-mail: rkovarova@seznam.cz
4.4. – 10.4.
Opakujte si stále slovíčka z Pracovního sešitu 0 – 3. lekce
PS. str. 28, cvičení 8 (doplň slova do rozhovoru)
Učebnice str. 36 nahoře:
Zápis: Výrazy gern, am liebsten opiš do sešitu nebo si nalep
😀 🙂 🙂 Veselé Velikonoce 🙂 🙂 😀
30.3. – 3.4.
Procvičování času.
PS. str. 26, cv. 2 (procvičení předložky um – ve spojení kdy, v kolik hodin)
PS. str. 26, cv. 3
PS. str. 27, cv. 4 (do kdy zůstanou lidé z předchozího cvičení 3 (procvičení výrazu bis – ve spojení do, do kdy)
PS. str. 27, cv. 6 a (vyhledej protiklady a vytvoř dvojice) 6 b (vyhledej přídavná jména – je jich 14
23.3 – 30. 3.
- slovní zásoba 3. lekce, str. 33 celá
- PS str. 29, cv. 15 (křížovka) – procvičení slovíček
- Přečíst rozhovor v učebnici str. 34 a následně na základě něho doplň v PS str. 26, cv. 1
- Určování času učeb. str. 34, PS, str. 26
- Další materiály, které ti pomohou s učivem o určování času:
- hodiny1
- hodiny2
- https://www.youtube.com/watch?v=JlYRmkIQbrMhttps://www.youtube.com/watch?v=Axsm6x3Cij8
16.3. – 22.3.
2. LEKCE
Učebnice str. 32: čtěte si a překládejte obrazový komix, pokuste se odpovědět na otázky pod komixem
Pracovní sešit str. 21: cvičení 17, doplň na základě přečteného komixu.
str. 22: Opakuj si, co už umíš 🙂
str. 23 – 24: Pokus se samostatně doplnit Wiederholungtest 😀
3. LEKCE
Pracovní sešit str. 33: postupně si piš a uč se slovíčka 🙂