VI. A

ANGLIČTINA –

9.6. – na wocabee je nový Balík na procvičení min. času, dodělej co nejdřív

27.5.- Hanibalová-  Učivo a domácí úkol Minulý čas prostý

26.5. p. Hanibalová Online angličtina úterý a čtvrtek v 9h
https://us04web.zoom.us/j/2643271576?pwd=bXNZZGVHWHIyNVY0S1ZPOTJhckxPZz09

Meeting ID: 264 327 1576
Password: english

27.5. – p. uč. Zbořilová – přečtěte si text v učebnici na straně 24 / cv. 3, přeložte do češtiny a odpovězte na otázky. Pošlete na mail prirodopis.zborilova@seznam.cz do 1.6.

26.5. p. uč. Glonková – tento týden máte na dodělání všech restů,tzn. dodělání domácích úkolů a Balíků na wocabee. Do 31.5.

25.5. – Hanibalová – dodělej všechny Balíky na wocabee, plus 26.5 online ZOOm angličtina (více v emailu)

18.5. domácí úkol pro žáky p.uč. Glonkové do 25.5. zadán přes aplikaci Wocabee

11.5. skupina p. Glonkové – pracovní sešit str. 24/1,2,3 – vypracuj, ofoť nebo naskenuj a pošli do 18. 5.  na hglonkova@seznam.cz

11.5. skupina p. Zbořilové  – pracovní sešit str. 18/1,2, vypracujte, ofoťte a pošlete do 17.5. na prirodopis.zborilova@seznam.cz

10.5. skupina p. Hanibalové – pracovní sešit str. 24/1,2,3 – vypracuj, ofoť nebo naskenuj a pošli do 15. 5.  na sbednarova@centrum.cz

domácí úkol pro žáky p.uč. Glonkové do 8.5. zadán přes aplikaci Wocabee (podrobnosti naleznete v e-mailu)

ANGLIČTINA – domácí úkol pro žáky p.uč. Glonkové a Hanibalové do 27. 4. zdeHomework

ANGLIČTINA – domácí úkoly pro žáky p.uč.Zbořilové – do 4.5. Animals

 úkol do 20.4. – Napište 8 vět o tom, jak jste strávili Velikonoce. Posílejte na mail prirodopis.zborilova@seznam.cz

Everyday English: AKTUALIZACE 15.5. Koukněte na video na youtube https://www.youtube.com/watch?v=U-pS186WRC4 Tom dává také každý den krátká videa na instagram (kreativnislovnik) a vysvětluje slovíčka v souvislostech 🙂

7.5. Dnes mám pro vás zábavné video s Mr Beanem   https://en.islcollective.com/video-lessons/mr-bean-funny-clips

Předchozí úkoly najdete zde: Easy-peasy

Kdo má facebook, může se připojit do skupinky Let´s have a little bit of fun a komentovat, jak se mu vede 🙂 https://www.facebook.com/groups/520251258685230/

ANGLIČTINA – domácí úkol do 15. 4. zdeHomework 6r

ANGLIČTINA Domácí úkol z angličtiny do 1. 4. (žáci p. Hanibalové na sbednarova@centrum.cz)

Úkol pro žáky p. Zbořilové (posílejte na prirodopis.zborilova@seznam.cz) – Přeložte článek na straně 28 v učebnici. Stačí 2 odstavce. Pošlete do 6.4. Děkuji 🙂

17. 3.  skupina p. uč. Hanibalové, Glonkové English-March-I. poslat do 24.3. !!!!

16.3. Úkoly pro žáky  p.uč. Zbořilové http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/AJ-6.odt

English on-line – procvičujte a hlavně don´t panic and don´t freak out


  • HV 8.6.
    • poznávačka hudebních nástrojů —> zde
    • Minulý týden jsem vám do ŽK napsala známky, pokud jste vyplnili kvíz. Každý, kdo to aspoň zkusil, dostal jedničku. To dost výrazně pomohlo některým, kteří tam měli jedinou známku za neodevzdaný referát.

HV 7.5.

  • Zkuste si, zda ovládáte rytmus a poznáte ho v notách, na několika písničkách máte za úkol poznat, jaký řádek právě hraje —> zde
  • Trošku vyšší level, a kvíz o tom, jestli máte přehled o hudební minulosti, vašim úkolem je tipnout si, co bylo dřív. Kdo dával dobrý pozor v hodinách by měl některé věci poznat. —> zde

HV – 27 .4. jednoduchý videokvíz pro oživení některých hudebních nástrojů —> zde

HV – nepovinný kvíz č. 2 pro chvíle nudy  —-  > druhý kvíz

HV dobrovolný kvíz —-> Kvíz HV


PŘÍRODOPIS

Komunikace přes e-mail.


MATEMATIKA

8.6. Střední příčky trojúhelníku

1.6. Přeji vám vše nejlepší ke Dni dětí a posílám další úkol:-)

Těžnice trojúhelníku

25.5. Výšky v trojúhelníku

20.5. Konstrukce trojúhelníku

18.5. Trojúhelník – trojúhelníková nerovnost

11.5. Tento týden máte na dodělání všech restů. Všichni, kteří jste ještě neodeslali úkoly z objemu a povrchu krychle a kvádru, učiňte do 15.5.

Ti šikovní, kteří máte splněno (není vás mnoho), procvičte na:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_kw.php?subject=Matematika&grades=upper

  • Krychle – objem
  • Krychle – povrch
  • Kvádr – objem
  • Kvádr – povrch

4.5. Krychle, kvádr – příklady ze života

29.4. Povrch kvádru

27.4. Síť kvádru

20.4. Objem kvádru

16.4. Kvádr – konstrukce

14.4. Opakování početních operací – procvičení toho, co vám moc nejde

3.4. Povrch krychle

2.4. Milí šesťáci, zvládnete učivo 5. ročníku?

30.3. Jednotky obsahu a síť krychle

27.3. Objem krychle

24.3. Jednotky objemu

20.3. Je čas zkontrolovat, jak pilně jste pracovali 🙂 .

Krychle

17.3. Vnější úhly v trojúhelníku – práce na 18.-19.3. – opravené zadání

16.3. Vnitřní úhly v trojúhelníku

12.3. Shodná zobrazení. Pokud máš možnost, vytiskni, jestli ne, přerýsuj do školního sešitu.


ČESKÝ JAZYK 😎 

11. – 15.3. Úkoly zaslané přes elektronickou ŽK.

16. 3.   Literatura – poslechněte si  3 báje o Trójské válce a doplňte podle nich PL, který máte z minulého týdne vlepený v sešitu literatury.Vyplněný PL můžete vyfotit a poslat  na e-mail: slohham@seznam.cz  a získat tak dobrovolnou jedničku!

Hodnocení  práce z minulého týdne

Za splnění zadaného úkolu (testy na www.sciodat.cz, zadáno přes elektronickou ŽK) obdrží žáci: Martinez, Sobotíková, Navrátilová, Kuczera a Khachatryan  jedničku za „práci doma“ 🙂   Nešlo o to, udělat je  na jedničku, ale vyzkoušet si je!

17. – 20. 3.  Mluvnice – zájmena

Zájmeno JÁ –  probírali jsme minulý týden

  • Pravopisné  pětiminutovky  39/U1  (Pak zkontroluj  v  klíči.)

Zájmeno  SE – v  učebnici na str. 44 je „hnědý“ rámeček – přepište  jej  do sešitu mluvnice a na téže straně je cvičení 6, které napíšete do procvičovacího sešitu.

(Hotové můžete odeslat na e-mail: slohham@seznam.cz a získat dobrovolnou jedničku.)

V učebnici na str. 46 jsou  zájmena  TEN a NÁŠ – projděte si teoretickou tabulku a zaměřte se na délku „i“

  •  Pravopisné  pětiminutovky  39/U2. (Zkontrolujte v klíči.)

 ON, ONA, ONO  –  zápis do sešitu mluvnice přečtěte a přepište  do mluvnického sešitu. (Je možné také  vytisknout a vlepit.)

  • Pravopisné pětiminutovky 40/U3, 41/U8, 40/U4 (kontrola vzadu – je třeba řádně zkontrolovat délku i/í)

Hodnocení  16. – 23. 3.  

Děkuji za zaslání PL k Trójské válce, za cvičení na zájmeno se, ústních referátů i zápisů do sešitu. Někteří jste to posílali sami, za některé posílali rodiče, za což bych jim chtěla moc poděkovat. Mnozí  tak  získali další jedničky. Gratuluji!  🙂

A ostatní – věřím, že se zapojíte.

Například  zde  máte možnost získat další dobrovolné jedničky a zúročit tak práci z  týdne 16. – 23.3. :

Testy  – zájmeno jázájmeno sezájmeno ona

  23. 3. Literatura – přečtěte si text, popř. poslechněte  na www.youtube.com  Staré řecké báje a  pověsti a zodpovězte test. (Test bude fungovat    jen  do 30. 3. !)

24. 3. Zájmena – skloňování zájmen MŮJ, TVŮJ, SVŮJ (podle vzoru MLADÝ)

  • učebnice s. 48 – projít tabulku
  • Pravopisné pětiminutovky 40/U4, U5, 41/U6, U7
  • je třeba dát pozor na tvary jejích/jejich (V jejích vlasech. = ve vlasech dívky x V jejich vlasech. = ve vlasech těch lidí)

25. – 27.3. Zápis do sešitu mluvnice  Číslovky (přepsat)

  • číslovky (rozpoznání a druhy) můžete procvičovat zde, zde, zde a zde
  •  Pravopisné pětiminutovky 42/V1 (zkontrolujte si v klíči vzadu).

30. 3.

Na 1. videohodině jsme si procvičili druhy číslovek, skloňování a pravopis.

  •  Pravopisné pětiminutovky 42/V2,V3  (Pozor na 7. pád -dvěma.)
  • Skloňování číslovek si můžete procvičit zde.
  •  Cvičení na poznávání číslovek.
  • Cvičení do procvičovacího sešitu na dobrovolnou známku. (Zaslal pouze Honza a Dianka.)

1.4.

2. videohodina – kontrola DÚ – zde a zde

  •  druhy a tvoření číslovek – uč. 54/2 a cvičení
  • pravopis číslovek řadových – DÚ do procvič. sešitu – zaslat do 3. 4. – uč. 53/1 a cvičení – na známku

Zasílejte ústní referáty 2. knihy jako videosoubor a pusťte se do čtení 3. knihy – kontrola formou čtenářské karty proběhne na začátku května!

TIP NA ČETBU:  Kde vzít knihy, když jsou zavřené knihovny?

Jde to i on-line nebo si půjčte  e-knihu : https://www.eknihovna.cz/eknihy-zdarma/

6. 4.  

3. videohodina  -kontrola DÚ – zde a zdetest na číslovky

Literaturavtip ke Starým řeckým bájím a pověstem

15. 4.   

4. videohodina    –  slovesný tvar určitý a neurčitý, jednoduchý a složený – zápis do mluvnického sešitu, vyhledávání (ústně) slovesných tvarů v uč.55/2,  DÚ do  17.4.

Děkuji za dopisy a stále čekám na další!

Literatura  – přečtěte si báji Orfeus a Eurydika, potom si v testu ověřte, jak pozorně jste četli (pokud si nejste jisti odpovědí, vraťte se do textu a najděte ji)  

20. 4.    

5. videohodinakontrola DÚ, zápis do mluvnického sešitu – podmiňovací způsob, DÚ do středeční hodiny (zasílejte nejpozději 21.4.)

Literatura  – Opustíme již báje a přesuneme se k dalšímu literárnímu žánru – dobrodružné literatuře. V úkolu na známky se skrývá jedna z knih, kterou do tohoto žánru můžeme zařadit.

Jak se jmenuje kniha, podle které byl natočen tento film (nápověda č.1) a kdo tuto knihu napsal (nápověda č.2)?

22. 4.   

6. videohodinakontrola DÚ,  do procvičovacího sešitu vypiš pouze slovesné tvary v podmiňovacím způsobu – uč. str. 59/1 (pro ty, kteří nebyli v hodině) a DÚ na pondělí do procv. sešitu  – hledání slovesných tvarů a pravopis(uč. str. 57/6)

Literaturazápis do sešitu a přečíst ukázku

Kdo si ještě nesplnil video referát ke 2. knize, nezapomeňte mi jej co nejdříve zaslat. Ve škole se patrně nepotkáme, tak je třeba si to splnit tímto způsobem.

TIP NA ČETBU: Petra Soukupová: Klub divných dětí – ukázka z knihy(čte sama autorka)

27. 4.  

   7. videohodina  – Literatura: Rudyard Kipling – Kniha džunglí

!!! Kvůli sekání se Skypu budou od středy probíhat hodiny přes platformu Discord. Pozvánka do skupiny na Discordu, přes kterou se žáci připojí, je vložena na Skype. Ten stále zůstává funkční pro komunikaci či soukromé hodiny.

Jak se přihlásit do skupiny na Discord – NÁVOD (odkaz v návodu již není funkční)

29. 4.     

8. hodina (Discord) –  jelikož žáci  domácí úkoly z 22. 4. neposlali (až na Filipa, Adélku a Káju S.), přesouvá se kontrola  DÚ na další hodinu 6. 5.

Pro ty, kteří již mají splněné DÚon-line test na slovesa (Jak na tom jste?)

4. 5. 

Literatura – přečtěte si text o spisovateli Danielu Defoeovi, do liter. sešitu si napište nadpis Daniel Defoe a pod nadpis napište rozšifrovanou zprávu z konce zadaného textu. Vyluštěte křížovku, ve které se skrývá jméno Robinsonova parťáka (pracujte s přečteným textem) a tajenku opět  zapište do sešitu. Rozšifrovanou zprávu a vyluštěnou křížovku prosím vyfoťte a pošlete ke kontrole.

Kdo si ještě nesplnil video referát ke 2. knize, nezapomeňte mi jej co nejdříve zaslat.

6. 5.          

9. hodina (Discord) –  Co máte umět o slovesech, ale neumíte!

  •   kontrola DÚ
  •   procvičuj –  totototo a toto
  •   DÚ k odeslání  do 11.5.- učebnice – 60/7 vytvoř tvary ke slovesu „učit se“
  •                                                                       61/10a

Kdo si  ještě nesplnil on-line test na slovesa, tak se do něj pustí!

Literatura – splňte úkol ze 4. 5.(splněno má jen Diana a Filip) -Daniel Defoe – 1. část   +

2. část – Daniel Defoe – přečtěte si ukázku z knížky Robinson Crusoe a vyplňte test, ať zjistíte, jak pozorně jste četli.

13. 5.     

10. hodina – kontrola DÚ z 6. 5. pro nesplnění ze stran většiny žáků je posunuta na  18. 5. , kontrola liter. úkolů k D. Defoeovi, zopakování sl. způsobu a času

  • 1. DÚ do procv. sešitu –  str. 61/1   vypíšete slovesa  a určíte u nich čas
  •  2. DÚ Pravopisné pětiminutovky 31/R1
  • Zasílejte do 15. 5.

18. 5.       

11. hodina –  kontrola DÚ, otázky z on-line testu, aneb co vás nejvíc potrápilo

DÚ: procvičování slovesných tvarů

DÚ k odesláníopakování učiva o slovesech

 

Literatura – dobrodružná literatura – Karel May.

  • Zápis do liter. sešitu.
  • Přečtěte si  ukázku  zde…

22. 5.

Literatura – dobrodružná literatura – Jack London.

  • Zápis do liter. sešitu.
  • Přečtěte si ukázku z úvodní části románu Bílý tesák a odpovězte na otázky v testu.

Kdo si ještě nesplnil video referát ke 2. knize, nezapomeňte mi jej co nejdříve zaslat. 

25. 5.  

  12. videohodina – opakování sloves

28. 5.      

13. videohodina –  opakování přísudku

Literatura – přečtěte si ukázku z knihy Dobrodružství Toma Sawyera od Marka Twaina a vyluštěte zašifrované sdělení

1.6.   

14. videohodina – kontrola DÚ

  • přísudek procvičujte zde
  •    – do procvič. sešitu zde   + Pravopisné pětiminutovky 31/R2
  • Zasílejte do pátku!

8. 6. On-line hodina nebude, uvidíme se ve škole. Vezměte si  s sebou procvičovací sešit + poslední DÚ.  Těším se na vás.   🙂

Od 8. 6. „klasická“ on-line hodina nebude, nabízím však individuální on-line hodiny pro  žáky nechodící do školy – tento týden můžete využít termín ve čtvrtek (15 – 16 hod.) a pátek ( 8,30 – 9,30 hod.). Můžete si vybrat zda přes Skype nebo přes Discord. MUSÍTE SE VŠAK VŽDY DOPŘEDU NAHLÁSIT NA E-MAIL A VYČKAT POTVRZENÍ TERMÍNU. 

10. 6.

Literatura – dobrodružná literatura – Jaroslav Foglar.

  • Zápis do liter. sešitu.
  • Přečtěte si ukázku Ježek v kleci (text je zde…) a vyplňte test 

 

Dál v učivu nemůžeme jít, protože při opakování přísudku z 5. třídy jsem zjistila, že většina z vás toto učivo neumí natolik, abychom mohli pokračovat k opakování podmětu a  nové látce (rozvíjející větné členy)!

Jelikož nikdo kromě Michala neprojevil zájem o individuální on-line hodinu, považuji toto pololetí za uzavřené a v následujícím týdnu uzavírám klasifikaci.

Přesto bych vás ještě na závěr požádala o vyplnění dotazníku k hodnocení výuky JČ v době uzavření školy.

NEVYHAZUJTE SEŠITY ANI PRAVOPISNÉ PĚTIMINUTOVKY. VYUŽIJEME JE I PŘÍŠTÍ ROK! 


DĚJEPIS

11. – 15.3. Úkoly zaslané přes elektronickou ŽK.

17. a 19. 3.  Přesouváme se k předposlední starověké říši – Starověkému ŘeckuOpište si zápis do sešitu.

24. a 27. 3.  Pokračujeme zápisem. (Zde zúročíte znalosti z literatury – Trójskou válku a Odysseova dobrodružství)

Pro hravé – stránky Britského muzea (v Aj) – vytvořte si řeckou nádobu aj.

  1. + 4. 4. Zápis do sešitu. Mrkněte se na odkazy na youtube a složte si puzzle chrámu v Aténách

7. 4.  Kratičký zápis do sešitu  a hádanka za jedničku (Kdopak je v odkazu  vyobrazen? Odpověď : Alexandr Makedonský.)

15. + 17. 4. Opište si zápisy do sešitu. Aktivita na známku!!! (do 17. 4.)

22. 4. + 24. 4. Opište si zápis a splňte test  na známku- Opakování Starověkého Řecka

29. 4. Opakování učiva – splňte on-line test z minulého týdne

6. 5.  Splňte on-line test z předminulého týdne!

13. + 15. 5. Opustili jsme Starověké Řecko a nyní nás čeká poslední velká  starověká říše, na jejíchž základech vyrostla středověká Evropa –

Starověký Řím  zápis do sešitu

20.  – 29. 5. Zkoukněte video ke Starověkému Římu

Poslouchali jste dobře? Ověřte si to v krátkém testu! TEST JE POVINNÝ! 

O boji mezi Římany a Galy (keltský kmen v dnešní Francii) se dozvíte i zde. 🙂

  1. – 5. 6. Opište si/vlepte  zápis do sešituOd počátků Říma až po císařství

8. – 10. 6. Opište/vlepte zápis do sešituZánik římského císařství a „Kultura v Římské říši“

Nejpozději do 11. 6. přineste svůj sešit do dějepisu se všemi zápisy (včetně zápisu z 8.  – 10. 6.) ke kontrole. Kdo chodí do školy, předá mi osobně, kdo nechodí, nechá na vrátnici. Následně UZAVÍRÁM ZNÁMKU! 

NEVYHAZUJTE SEŠIT! BUDEME V NĚM POKRAČOVAT  I PŘÍŠTÍ ROK! (Kdo mi ho odevzdal, dostane jej opět v září.)