IX. B

Chemie

Poslední chemie 🙂

zápis

!!!!!!!!  8.6. Jak postupovat po přijímacích zkouškách :

odkaz:   Odvolání se ruší

Angličtina – 26.5. p. uč. Glonková – domácí úkol zadán přes aplikaci Wocabee, do 2.6.

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 4. – poslední hodina v pondělí 25.5. v 17:30 – odkaz a přihlašovací kód je stejný jako obvykle 🙂

chemie 18.5 – 24.5

halogenderiváty

 

18.5.  ANGLIČTINA – Domácí úkol pro skupinu p.uč. Glonkové do 25.5. zadán v aplikaci Wocabee. Info máte v e-mailu

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 3. hodina v pondělí 18.5. v 17:30 – odkaz a přihlašovací kód je stejný jako obvykle 🙂

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 2. hodina v pondělí 11.5. v 17:30 – odkaz a přihlašovací kód je stejný jako minulý týden 🙂

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 1. hodina v pondělí 4.5. v 17:30 – informace a odkaz máte v e-mailu 🙂

Angličtina  opakování členů, domácí úkol a prezentace pro skupinu p. uč. Glonkové i Zbořilové do 10.5. zde:

Členy (articles)   členy – procvičení

 

Deutsch/ Němčina:

8.6. – dodělej si všechny Balíky na wocabee, 5ks . nová slovíčka zde:Essen -slovíčka

Online Němčina 17.6. ve 12h

25.5. Online Němčina vždy v úterý v 10h, více v mailu

Simona Hanibalová is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

https://us04web.zoom.us/j/2643271576?pwd=bXNZZGVHWHIyNVY0S1ZPOTJhckxPZz09

Meeting ID: 264 327 1576
Password: english

14.4

  1. Začni se učit slovíčka z prac. sešitu/ str.36 –   až po 3. část (po die Nacht)
  2. Pročti si vstupní stranu 3. lekce v učebnici str. 27
  3. Přečti si věty na str. 28/1 a pokus se je přeložit. Překlad mi pošli na :

sbednarova©centrum.cz

 

Budu se těšit na vaše překlady, klidně připište, jak se máte? Doufám, že je alles Gute!!

________________________________________________________________________________20. 4. Konverzace NOVĚ – Zoom s Benem

Domácí úkol do Konverzace v anglickém jazyce do 15. 4. 2020 zde:

Konverzace v AJ 8 a 9. ročník


9. dubna

Zápisové lístky – Doplňující zpráva z dnešního dne

doplňujeme ještě podstatnou informaci zvýrazněnou červeně níže:

 V oborech vzdělání, ve kterých se nekoná jednotná přijímací zkouška, a střední škola nekoná ani školní přijímací zkoušku, se přijímací řízení uskuteční ve stávajícím režimu, tedy ředitel školy zveřejní seznam přijatých uchazečů a ostatním pošle rozhodnutí o nepřijetí. Žák bude typicky odevzdávat zápisový lístek až v době, kdy bude znát výsledek z obou škol (oborů), na které se hlásí, jelikož zápisový lístek může uplatnit pouze jednou (nejedná-li se o výjimku předpokládanou zákonem při vydání nového rozhodnutí nebo při předávání lístku z oborů s talentovou zkoušku na obory jiné.).

 Zákon č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímání k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020, stanoví jednotný termín, dokdy nejpozději musí přihlášení žáci na jakoukoliv střední školu odevzdat zápisový lístek. Tento termín se odvíjí od termínu pro konání jednotné přijímací zkoušky, a to i pro školy, které jednotnou přijímací zkoušku nekonají. K termínu pro konání jednotné přijímací zkoušky (který bude teprve ministerstvem vyhlášen) se nejdříve přičte 8 kalendářních dnů (pro zveřejnění výsledků školou) a potom 5 pracovních dnů pro odevzdání zápisového lístku. Do této doby mohou všichni žáci uplatnit zápisový lístek a tento termín platí i pro školy, které zveřejní výsledky dříve. Střední škola tedy nemůže nutit žáky odevzdávat zápisový lístek dříve, žáci mají právo využít celou lhůtu danou zákonem pro rozhodnutí, na kterou školu zápisový lístek odevzdají.

ZÁPISOVÉ LÍSTKY

!!! V úterý 7. 4. bude v době od 8 – 11 h vydávat p. uč. Kovářová na vrátnici školy ZÁPISOVÉ LÍSTKY pro žáky 9. ročníků. Týká se to těch, kteří nebudou dělat Jednotnou přijímací zkoušku na SŠ a kterým  již bylo oznámeno přijetí a SŠ po nich vyžaduje odevzdání Zápisového lístku  v dřívějším (původně stanoveném) termínu. K tomu čtěte, viz. níže. Prosíme, abyste při příchodu do školy dodržovali opatření nařízená vládou v souvislosti s koronavirem. Děkujeme. Další informace k přijímacímu řízení naleznete zde… (úplně dole).

!!!!!!   Nejnovější informace z dnešního dne, 3.4. 2020    !!!!!!!

Stanovisko Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k odevzdání zápisového lístku.

Dle ustanovení § 19 zákona č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímání k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020 platí, že právní úprava o zápisovém lístku podle § 60g školského zákona se použije obdobně s tím, že uchazeč nebo zákonný zástupce nezletilého uchazeče svůj úmysl vzdělávat se v dané střední škole potvrdí odevzdáním zápisového lístku řediteli školy, který rozhodl o jeho přijetí ke vzdělávání, a to nejpozději do 5 pracovních dnů po nejzazším termínu pro zveřejnění seznamu přijatých uchazečů, a s tím, že uchazeč může uplatnit zápisový lístek opakovaně i tehdy, pokud je přijat na základě nového rozhodnutí vydaného podle správního řádu.

 Věnujte, prosím, patřičnou pozornost těmto informacím.

„Žák bude typicky odevzdávat zápisový lístek až v době, kdy bude znát výsledek z obou škol (oborů), na které se hlásí, jelikož zápisový lístek může uplatnit pouze jednou (nejedná-li se o výjimku předpokládanou zákonem při vydání nového rozhodnutí nebo při předávání lístku z oborů s talentovou zkoušku na obory jiné.).

 Ředitelé učilišť tedy mohou přijímat zápisové lístky dříve, než je stanoven termín pro maturitní obory pouze v případě, že má žák obě uvedené školy na přihlášce nematuritní. Toto by měli při přijímání zápisových lístků ověřovat. Tím by se mělo zabránit předčasnému odevzdávání zápisových lístků.“


14.5. English – úkol pro skupinu p. Zbořilové – pracovní sešit str.60/ cv.1. Vyplňte, ofoťte a pošlete na prirodopis.zborilova@seznam.cz do 20.5.

Everyday English: AKTUALIZACE 15.5. Koukněte na video na youtube https://www.youtube.com/watch?v=U-pS186WRC4 Tom dává také každý den krátká videa na instagram (kreativnislovnik) a vysvětluje slovíčka v souvislostech 🙂

7.5. Dnes mám pro vás zábavné video s Mr Beanem   https://en.islcollective.com/video-lessons/mr-bean-funny-clips

Předchozí úkoly najdete zde: Easy-peasy

 Kdo má facebook, může se připojit do skupinky Let´s have a little bit of fun a komentovat, jak se mu vede 🙂 https://www.facebook.com/groups/520251258685230/

ENGLISH – 25. – 30. března

Ahoj všichni! Posílám vám Challenge no. 1. Skončili jsme tím, že jsme si zopakovali přítomný čas prostý a průběhový, budoucí čas a vyjádření budoucnosti pomocí „to be going to“ minulý čas prostý a průběhový. S těmito časy teď budeme pracovat. Challenge no. 1 je o tom, že dáte slovesa v závorce do správného tvaru, musíte se rozhodnout, jaký čas použijete. Pokud si nevíte rady, otevřete si sešit a podívejte se na zápis.

  1. Andy _____________ (feed) her cat at the moment.
  2. We ______________ (sleep) for a long time yesterday.
  3. Flori and Marek ______________ (have) a birthday party tomorrow. I think,it _________ (be) fine.
  4. Magda ________________ (work) in the garden every day but today she ____________ (do) her English homework and she really ____________(enjoy) it. J
  5. Where _________ you _____________ yesterday evening? I ____________ (see) you outside teacher´s house.
  6. What _________ Viky _____________ (do)now? She ____________ ( clean) windows. She ________ (not like)it. 😀
  7. Poor Matouš! When he _______________(swim)in the lake two days ago, someone _____________ (steal) his wallet. 🙁
  8. While they _________________ (cross) the street yesterday, they _______________ (hear) terrible noise.
  9. What _____________ (do)this evening? I don´t know , I think I _______________ (watch) TV.
  10. Your English teacher __________________ (look forward) to seeing you at school again. She _________ (miss) you. J

Doplněné věty pošlete paní učitelce Glonkové na e-mail : hglonkova@seznam.cz do 30. března. Good luck!

Věty si zkusí přeložit a poslat na mail i žáci p. uč. Zbořilové (prirodopis.zborilova@seznam.cz). Nápovědu naleznete zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2014012401-pritomny-cas-prosty-vs-prubehovy      Zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006100401-pritomny-prubehovy-cas-pro-pokrocilejsi                               A zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous

19.3. aktualizace procvičujte a hlavně don´t panic, don´t freak out, relax :-))

https://wordwall.net/teacher/480115/lenagell/folder/73686/9th-form

Procvičujte lekci 6 na níže uvedeném odkazu a vyzkoušejte také stránky www.englishme.cz

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit06/?cc=cz&selLanguage=cs


HV 8.6.

  • poznávačka hudebních nástrojů —> zde
  • Minulý týden jsem vám do ŽK napsala známky, pokud jste vyplnili kvíz. Každý, kdo to aspoň zkusil, dostal jedničku. To dost výrazně pomohlo některým, kteří tam měli jedinou známku za neodevzdaný referát.

HV 7.5.

  • Zkuste si, zda ovládáte rytmus a poznáte ho v notách, na několika písničkách máte za úkol poznat, jaký řádek právě hraje —> zde
  • Trošku vyšší level, a kvíz o tom, jestli máte přehled o hudební minulosti, vašim úkolem je tipnout si, co bylo dřív. Kdo dával dobrý pozor v hodinách by měl některé věci poznat. —> zde

HV – 27 .4. jednoduchý videokvíz pro oživení některých hudebních nástrojů —> zde

HV – nepovinný kvíz č. 2 pro chvíle nudy  —-  > druhý kvíz

HV dobrovolný kvíz —-> Kvíz HV


MATEMATIKA AMÚ (vyučující Zuzana Zifčáková)

Komunikace přes e-mail.


Německý jazyk (DEUTSCH) – Hallo meine Studenten, wie geht´s?  Hier sind die Hausaufgaben:

slovíčka str. 27 (doučit), přeložte pohlednici ze Salzburgu – učebnice str. 26. a pustte si  si k tomu něco od Mozarta, popř.  koukněte na film Amadeus. Překlady očekávám na sbednarova@centrum.cz, popř. whatsap….odměnou vám bude dobrý pocit, známka a brzy doufám i Mozartova koule. Tschüsssssss.


Chemie

14 – 24.4

cykloalkany, areny

uč. str. 58,59

 

uhlovodíky


Výchova k občanství a zdraví IX.B (Rotter)

v případě „nejasností“, „dotazů“  => ivo.rotter@seznam.cz

 

1. – 5.6. (úkol na toto období)

v tomto týdnu prosím jen o vyplnění kvízu k opakování (do 5.6.)  🙂 

kvíz VkOZ

 

25. – 29.5. (úkoly, učivo na toto období)

učivo + zápis:  s naší pohodou a zdravím jde ruku v ruce i správná výživa (ta bude obsahem tohoto týdne)

Zásady správné výživy (zápis) 

 

18. – 22.5. (úkoly, učivo na toto období)

učivo + zápis:

Preventivní lékařské prohlídky aneb Umění přijít včas 

opakování č.2 (vypracuj a odešli do 22.května)

 

11. – 18.5. (úkoly, učivo na toto období)

v tomto týdnu se podíváme na civilizační choroby

civilizační choroby (zápis)

opakování č.1 (vypracuj a odešli do 18.5.)

 

ke shlédnutí:

metabolismus (o přeměně látek)

4. – 11.5. (úkoly, učivo na toto období)

tématem tohoto týdne bude „závislost“ (její příčiny x důsledky)

studijní materiál (zápis):

 

27. – 4.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál (zápis):

„Ve zdravém těle zdravý duch“http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Ve-zdravém-těle-zdravý-duch.docx

 

21. – 24.4. (úkoly, učivo na toto období)

Péče o duševní zdraví (+ uspokojování lidských potřeb)

zápis:http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Péče-o-duševní-zdraví-a-uspokojování-svých-potřeb-zápis.docx

15.4.

Taktéž z VkOZ jste vyplnili kvíz ze dne 7.4. výtečně. Jsem s vámi velmi spokojen, děláte mi radost.

 

14. – 21.4. (úkoly, učivo na toto období)

učivo:

Globální problémy světa

zápis:http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Problémy-současného-světa-zápis.docx

 

8.4.

Dovolte mi, abych vám i rodičům popřál krásné prožití velikonočních svátků, hodně zdraví a samé hezké jarní dny.

 

7. – 14.4. (úkoly, učivo na toto období)

Krátký kvíz k zopakování učiva (zašlete do 14.4.),  děkuji.

kvíz

Blížící se Velikonoce – jsou nejvýznamnějším křesťanským svátkem, a proto se podívejte na jejich původ a tradice. Hezký den.

Velikonoce – původ a tradice.https://www.youtube.com/watch?v=-iiAne2wAnE

 

1. – 7.4. (úkoly, učivo na toto období)

Přeji hezký den a zasílám další studijní materiál.

nadnárodní společenství, EU, OSN

1.zápishttp://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/mezinárodní-organizace-zápis.docx

2. zápishttp://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/NADNÁRODNÍ-SPOLEČENSTVÍ-zápis.docx

doporučuji ke shlédnutí:

NATO

EU

Role soudního dvoru EU

OSN

 

26.3. – 1.4. (úkoly, učivo na toto období:)

S přáním pohodového dne zasílám další studijní materiál.

zápis:

Historie peněz

video ke shlédnutí:

Dějiny peněz

O penězích a lidech

 

17. – 26.3. (úkoly, učivo na toto období:)

Úspory, úvěry a úrok, banky   


Ruský jazyk  IX.A./B  (Rotter)

v případě „nejasností“, „dotazů“  => ivo.rotter@seznam.cz

 

8  – 12 -ого июня (úkol na toto období)

 

1 – 5-ого июня (úkol na toto období)

v tomto týdnu jen opakování formou kvízu (vypracuj a odešli do 5.6.)  🙂 

překlad vět

 

25 – 29-ого мая (učivo a úkoly na toto období)

учебник: 

  • стр.116/упр.19/a (ústně)
  • стр.117/упр.20/a, b, c (ústně)
  • стр.118 dvě žluté tabulky si přepiš do sešitu a nauč se vyjadřovat nutnost a povinnost (cvičení na стр. 118 – 119 a tabulka ti pomohou), tabulku si vlep nebo přepiš 

tabulka 

рабочая тетрадь:

  • opakuj si slovíčka a nové fráze (стр. 82 – 83)
  • стр. 72/упр.16; стр. 73/упр.17 a,c; стр. 74/упр.18 (vypracuj si, neodesílej ) 

 

18 – 22-ого мая (učivo a úkoly na toto období)

учебник: 

  • стр.115/упр. 17a   Что ты будешь делатъ?  (читаем и переводим)
  •  стр.116 + стр.137  naučíme se a zopakujeme будущее время (budoucí čas), dva žluté rámečky (стр.116) si přepiš do sešitu

рабочая тетрадь:

стр. 72/упр.15. (vypracuj, použij -> будущее время )

opakování: časování sloves (vypracuj a odešli do 22 – ого мая)

slovesa

 

11. – 18.5. (učivo a úkoly na toto období)

zopakuj si časování sloves a přidáme si časování sloves se změnou kmenové souhlásky 

opakování ->1. a 2. časování sloves (str.136 -> časování sloves – zopakuj si, učili jsme se v 7.r.)

učebnice: 

str.113 (žlutá tabulka) a taktéž str.136 (slovesa se změnou kmenové souhlásky),  nauč se časovat slovesa tohoto typu

projdi si cvičení 14 a 15/str.112 – 114

pracovní sešit:

vypracuj -> cv.13/str.71 a cv.14/str.72

přelož fráze -> (přelož a odešli do 18.5.)

fráze

 

4. – 11.5. (učivo a úkoly na toto období)

Режим (распорядок) дня  -> tabulku si vlep (přepiš), věty přepiš do sešitu

Режим (распорядок) дня

učebnice: str.107 – 111  -> projdi si cvičení (všechna se více, či méně týkají „režimu dne“), sestav a napiš svůj režim dne

pracovní sešit: str.71/cv.12 (vypracuj)

 

27. – 4.5. (učivo a úkoly na toto období)

učebnice str.108 -> naučíme se časovat slovesa мыть, вымыть, открыть, закрыть (žlutý rámeček)

doplň si cvičení (pracovní sešit str. 68 – 70, cv. 4 – 10)

opakujeme slovíčka  6.lekce (pracovní sešit str. 82 – 83)

vypracuj a odešli do 4.5.

časování sloves

 

21. – 24.4. (učivo a úkoly na toto období)

začínáme 6. lekci: lekce je zaměřena na komunikaci mezi členy rodiny během dne (dotazy, prosby, …)  

  • učíme se nová slovíčka 6.lekce (pracovní sešit str. 82 – 83 , měli bychom je do konce dubna umět)
  • čtení a překlad (úvodní text učebnice str.102 – 103)
  • pracovní sešitstr.68 cv. 1, 2 (doplňte si)

 

15.4. Chci pochválit všechny z vás, kteří jste vyplnili „kvíz“ se slovíčky (vedu si evidenci), všichni jste dopadli výborně, chválím a přeji pohodový den. Вы мои умнички.

 

14. – 21.4. (úkoly, učivo na toto období)

učivo a úkoly na toto období:

skloňování osobních zájmen (učebnice str.96 žlutý rámeček nebo str.134 zájmena, naučíme se jednotlivé tvary 1. – 7.pádu)

pracovní sešit: str.59 – 62 (cv.11 – 18) + opakujeme slovíčka str.66 – 67

8.4.

Поздравляю с Пасхой! Желаю радости и добра.

C Пасхой!

 

7. – 14.4. (úkoly, učivo na toto období)

V tomto týdnu jen krátké opakování (zašlete prosím do 14.4.), děkuji.

slovíčka

 

1. – 7.4. (úkoly, učivo na toto období)

S přáním pohodové středy zasílám další úkoly:

učebnice: str. 132 -133 -> skloňování podstatných jmen v množném čísle (skl.podst.jm. v jedn.č. už umíne,  nyní se naučíte skloňovat podst.jm. v množ.čísle), následně si projděte cvičení str. 92 – 94, kde si učivo upevníte

pracovní sešit: doplníme na str.58/cv.9 (opakujeme časování slovesa ждать, kdo zapomněl je v učebnici na str.90) a cv.10

 

26.3. – 1.4. (úkoly, učivo na toto období)

Zdravím a zasílám další úkoly.

učebnice:  str. 90/ sloveso ждать s 2. a 4. pádem  (přepiš si do sešitu žlutý rámeček) + str.135 tázací zájmena Кто?, Что? (naučíme se a přepíšeme do sešitu), str.91 (čteme a překládáme si)

poslech pro opakování frází: v obchodě

 

17. – 26.3. (úkoly, učivo na toto období)

pracovní sešit:

  • opakujeme slovíčka str. 20 – 21, 30 – 31, 40 – 41, 53 – 54, 66
  • doplnění cvičení str. 55 – 57

učebnice:  str. 89/ sloveso заниматься (modré cvičení přepis do sešitu), str.137 zvratná slovesa (studijní materiál)


Přírodopis IX.B (Rotter)

v případě „nejasností“, „dotazů“  => ivo.rotter@seznam.cz

8. – 12.6. (úkoly, učivo na toto období)

  • poslední kapitola tohoto roku

Regionální geologie ČR (zápis)

 

1. – 5.6. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

Geologické základy české krajiny (učebnice str. 112)

zápis:

vypracuj a odešli do 5.6. ->    🙂 

geologie opakování č.2

 

25. – 29.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

Historie Země v kostce (učebnice str.103)

zápis

 

18. – 22.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

učebnice str.94 – 102 (prostuduj si  „Přírodní zdroje“ a odpověz na otázky v testupro svůj zápis využij zelených tabulek = shrnutí )

(vypracuj a odešli do 22.5. =>)  

Nerostné suroviny a energie

 

11. – 18.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

učebnice str.91 Nerostné suroviny (atmosféru a geochemii přeskočíme -> probírá se  v Z a Ch)

nerostné suroviny (zápis)

geologie opakování č.1 (vypravuj a odešli do 18.5.)

 

4. – 11.5. (úkoly, učivo na toto období)

Voda na Zemi

učebnice: str.83 – 85 (přečti si kapitolu)

zápis:

 

27. – 4.5. (úkoly, učivo na toto období)

Půdy, vlastnosti půd a typologie (učebnice str.80 – 82)

zápis:

kvíz – opakování předešlého učiva, odešli do 4.5. 

Sedimentární horniny

 

21. – 24.4. (úkoly, učivo na toto období)

Chemické a organické usazeniny, učebnice str. 78 – 79

zápis:http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Organické-a-chemické-usazené-horniny-zápis.docx

 

15.4.

Děkuji za vyplnění kvízu ze dne  7.4., všichni, kdo vyplňovali prošli na výbornou. Chválím.

 

14. – 21.4. (úkoly, učivo na toto období)

učivo:

usazené (sedimentární) horniny, učebnice str. 76 – 78 (pouze úlomkovité usazeniny)

zápis – úlomkovité usazeninyhttp://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Př-9.r-Usazené-sedimentární-horniny-1-zápis.docx

 

7. – 14.4. (úkoly, učivo na toto období)

V tomto týdnu jen kratičký, 10 otázkový kvíz, přeji krásné slunečné dny a úspěch v opakování, zašlete prosím do 14.4., děkuji.

kvíz (opakování) zvětrávání, činnost vody, ledovců a větru

 

1. – 7.4. (úkoly, učivo na toto období)

Přeji krásný sluníčkový den a zasílám další úkoly.

Mezi vnější geologické děje, patří dále činnost ledovců a větru (učebnice str. 72 – 75), zápis o činnosti větru přikládám (ledovce byly již zahrnuty do zápisu „činnost vody“)

činnost větru

 

26.3. – 1.4. (úkoly, učivo na toto období)

Přeji Vám všem pohodový den a zasílám další látku.

učebnice: studijní látka

Zvětrávání str. 65 – 67

Činnost vody str. 68 – 71

zápis:

Zvětrávání

Činnost vody

 

17. – 26.3. (úkoly, učivo na toto období)

učebnice: studijní látka

  • vyvřelé magmatické horniny str.56 – 59
  • tektonické jevy str.60 – 61

zápis:

Vyvřelé (magmatické) horniny

Tektonické jevy


Český jazyk  – Mgr. Hamtáková

11. – 15.3. Úkoly zaslané přes elektronickou ŽK.

16. 3. – 24. 3. www.sciodat.cz – testy JČ

Pokud byste se chtěli na něco zeptat nebo s něčím poradit, můžete přes e-mail: slohham@seznam.cz .

25. – 26. 3.  Kromě čtení se pustíte do opakování větných členů.

27. 3. Zápis do literárního sešitu

31. 3.

  1. videohodina – ke správnému rozlišení VJ a S potřebujete umět přísudek – teorie, procvičování.

kontrola cvičení z 25.3., určování větných členů, odkazy na web, test na známky

3.4.  

2. videohodina – větné členy – procvičování  zde a zdetest na známky

8. 4.      

3. videohodina – větný člen –  předmět, procvičování zde

15. 4.     

4. videohodina (Discord) – procvičování větných členů, opakování PU,

DÚ č. 1 na známky(do 20. 4.), DÚ č.2 – opakování skladby(na příští hodinu)= má 3 části

Literatura – přečtěte si ukázku od dvou autorů(Josef Čapek a Jiří Orten), kteří během 2. světové války zemřeli a jejich tvorba vzniklá za války byla vydána až posmrtně.

22. 4.      

5. videohodina – kontrola DÚ, opakování učiva věta jednočlenná/dvojčlenná/větný ekvivalent

DÚ č. 2 z 15.4. zůstává – zaslat nejpozději 27. 4. ke kontrole

29. 4. 

6. videohodina – věta jednočlenná/dvojčlenná/větný ekvivalent, věta jednoduchá/souvětí, podmět vyjádřený/nevyjádřený/všeobecný + kontrola DÚ do otázky č.6

DÚ zůstává – otázka  7 – 16

Literatura – další z autorů, kteří reagovali na události 2. světové války – Ota Pavel(přečtěte si prezentaci) a Jan Drda(přečtěte si v čítance str.147 – 148 povídku Vyšší princip z knihy Němá barikáda)

6. 5.   

7. videohodina –  kontrola DÚ(7 – 12) + vysvětlení učiva, DÚ  – zde a zde

11. 5. 

Vyluštěte křížovku a zjistíte, kdo bude naším dalším tématem v literatuře příští týden. (Křížovku vyfoťte a pošlete do e-mailu.)

Od 13. 5. 

Prezenční studium(příprava na přijímací zkoušky) – žáci přinesou DÚ (otázky 13 až 25) do školy na první hodinu JČ.

14. 5.

8. videohodina Distanční výuka  – kontrola DÚ zaslána na e-maily žákům

Do odvolání nebudou probíhat  on-line hodiny, práce bude zadávána zde na stránkách školy(vždy v úterý) a žáci budou na e-mail zasílat vypracované úkoly(vždy do pátku). 

14. 5. DÚpravopis 

Literatura – pokud jste rozluštili křížovku  z 11. 5., tak víte, že se budeme věnovat Bohumilu Hrabalovi. Zde si poslechněte příběh (všechny díly) jeho života a pokud jste správně poslouchali, zvládnete jistě test. (Povinný pro všechny žáky.)

19. 5. DÚ – on-line test – Druhy VV 

(Má splněno jen Kuba, Adriana, Terezka, Magda, David a Simona Burdová.)

Literatura – v rozhlasovém dokumentu Příběhy slavných jste se seznámili s Bohumilem Hrabalem. Nyní si přečtěte  ukázku z jeho knihy Ostře sledované vlaky – čítanka str. 151 – 153.

26. 5. DÚ – on-line opakování přísudku a podmětu

(Má splněno jen Kuba, Terezka, Magda, David a Simona Burdová.)

Literatura – přečtěte si básně z doby tzv. socialistického realismu, které dokreslovaly tehdejší politickou situaci (politické procesy, kolektivizaci v zemědělství, neochvějné přátelství se Sovětským svazem)

2. 6. DÚ – on-line opakování shoda přísudku s podmětem 

          (Má splněno jen Terezka a Kuba!)

3. 6. Pro prezenční výuku = příprava na přijímací zkoušky

Opakování pravopisu 

Pojmy z přijímacích zkoušek 

Literární druhy a žánry

Přeji vám, ať u jednotných přijímacích zkoušek uspějete! 

8. 6.

Literatura – zápis – Divadlo Semafor

Mluvnice – DÚ – on-line Opakování pravopisu 

Tak a to je vše!!! Přeji vám pohodové prázdniny a úspěšný vstup na střední školu!

 


Český jazyk  – Mgr. Kubicová

Úkoly zaslány přes elektronickou ŽK.


Matematika – Mgr. Eva Kubíčková

http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Podobnost-trojúhelníků-16.3..docx

PL podobnost 16. 3. 2020

18.3. 2020 Rozdělení a změna úsečky v daném poměru

23. 3. 2020 Měřítko 20. 3. 2020

25.3.2020 5. Měřítko – PL

26.3.2020  Zapište do sešitu 6. Tělesa

27.3.2020 Sledujte termíny prací, jinak se ozvěte. 7. Krychle a kvádr

27. 3. 2020 Nové oznámení. Na Skape máme udělanou skuninu 9 . B Moravská a můžeme si vyzkoušet vysvětlení učiva přes Skype. Je to super. Kdo může tak si pořídí a v 10. 30 v pondělí budu čekat. Eva Kubíčková klíč ke Skape    https://join.skype.com/iOKH3S3LeDR3

1.4.2020 kvádr a krychle 1.4. 2020 skype

6. 4. 2020 Nový pracovní list k vypracování 8. Kvádr, krychle a válec

8.4. 2020 tělesa 3 – opakování 8. 4. – skype

15. 4. 2020 4. koule 15. 4. 2020 skype

17. 4. 2020 5. jehlan – 17.4.2020 skype

23. 4. 2020 6. Kužel 22. 4. 2020

23. 4. 2020 Pracovní list k procvičení těles 9. Tělesa PL

27. 4. 2020 slovní úlohy 27.4.2020 skypé 1

27. 4. 2020 příprava k přijímačkám 27.4.2020 skype 2

4. 5. 2020 Jehlan s podstavou obdélníku 6.5. 2020 skype

6. 5. 2020 Konstrukční úlohy – trojúhelník 6.5.2020 skype

6. 5. 2020 Pracovní list 10.Objem a povrch těles. PL