IX. A

Chemie

Poslední chemie 🙂

zápis

 

!!!!!!!!  8.6. Jak postupovat po přijímacích zkouškách :

odkaz:   Odvolání se ruší

Angličtina26.5. p. uč. Glonková – domácí úkol zadán přes aplikaci Wocabee, do 2.6.

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 4. – poslední hodina v pondělí 25.5. v 17:30 – odkaz a přihlašovací kód je stejný jako obvykle 🙂

Chemie 18.5 – 24.5

halogenderiváty

18.5.  ANGLIČTINA – Domácí úkol pro skupinu p.uč. Glonkové do 25.5. zadán v aplikaci Wocabee. Info máte v e-mailu

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 3. hodina v pondělí 18.5. v 17:30 – odkaz a přihlašovací kód je stejný jako obvykle 🙂

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 2. hodina v pondělí 11.5. v 17:30 – odkaz a přihlašovací kód je stejný jako minulý týden 🙂

Konverzace v Aj – Zoom s Benem !!! 1. hodina v pondělí 4.5. v 17:30 – informace a odkaz máte v e-mailu 🙂

Angličtina – opakování členů, prezentace  a domácí úkol pro skupinu p. uč. Glonkové i Zbořilové do 10.5. zde:

Členy (articles)   členy – procvičení

Němčina/ Deutsch:

8.6 – dodělej si všechny Balíky na wocabee, celkem 5ks. Nová slovíčka zde: Essen -slovíčka

Online Němčina pro zájemce  ve středu 17.6. ve 12h

25.5.

On-line Němčina vždy v úterý v 10h (info v mailu)

https://us04web.zoom.us/j/2643271576?pwd=bXNZZGVHWHIyNVY0S1ZPOTJhckxPZz09

Meeting ID: 264 327 1576
Password: english

14.4. – 

  1. Začni se učit slovíčka z prac. sešitu/ str.36 –   až 3. část (po die Nacht)
  2. Pročti si vstupní stranu 3. lekce v učebnici str. 27
  3. Přečti si věty na str. 28/1 a pokus se je přeložit. Překlad mi pošli na :

sbednarova©centrum.cz

 

Budu se těšit na vaše překlady, klidně připište, jak se máte? Doufám, že je alles Gute!!

________________________________________________________________________________

 

20.4. Konverzace NOVÉZoom s Benem

Domácí úkol do Konverzace v anglickém jazyce do 15. 4. 2020 zde:

Konverzace v AJ 8 a 9. ročník


9. dubna

Zápisové lístky – Doplňující zpráva z dnešního dne

doplňujeme ještě podstatnou informaci zvýrazněnou červeně níže:

 V oborech vzdělání, ve kterých se nekoná jednotná přijímací zkouška, a střední škola nekoná ani školní přijímací zkoušku, se přijímací řízení uskuteční ve stávajícím režimu, tedy ředitel školy zveřejní seznam přijatých uchazečů a ostatním pošle rozhodnutí o nepřijetí. Žák bude typicky odevzdávat zápisový lístek až v době, kdy bude znát výsledek z obou škol (oborů), na které se hlásí, jelikož zápisový lístek může uplatnit pouze jednou (nejedná-li se o výjimku předpokládanou zákonem při vydání nového rozhodnutí nebo při předávání lístku z oborů s talentovou zkoušku na obory jiné.).

 Zákon č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímání k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020, stanoví jednotný termín, dokdy nejpozději musí přihlášení žáci na jakoukoliv střední školu odevzdat zápisový lístek. Tento termín se odvíjí od termínu pro konání jednotné přijímací zkoušky, a to i pro školy, které jednotnou přijímací zkoušku nekonají. K termínu pro konání jednotné přijímací zkoušky (který bude teprve ministerstvem vyhlášen) se nejdříve přičte 8 kalendářních dnů (pro zveřejnění výsledků školou) a potom 5 pracovních dnů pro odevzdání zápisového lístku. Do této doby mohou všichni žáci uplatnit zápisový lístek a tento termín platí i pro školy, které zveřejní výsledky dříve. Střední škola tedy nemůže nutit žáky odevzdávat zápisový lístek dříve, žáci mají právo využít celou lhůtu danou zákonem pro rozhodnutí, na kterou školu zápisový lístek odevzdají.

ZÁPISOVÉ LÍSTKY

!!! V úterý 7. 4. bude v době od 8 – 11 h vydávat p. uč. Kovářová na vrátnici školy ZÁPISOVÉ LÍSTKY pro žáky 9. ročníků. Týká se to těch, kteří nebudou dělat Jednotnou přijímací zkoušku na SŠ a kterým  již bylo oznámeno přijetí a SŠ po nich vyžaduje odevzdání Zápisového lístku  v dřívějším (původně stanoveném) termínu. K tomu čtěte, viz. níže. Prosíme, abyste při příchodu do školy dodržovali opatření nařízená vládou v souvislosti s koronavirem. Děkujeme. Další informace k přijímacímu řízení naleznete zde… (úplně dole).

Stanovisko Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, k odevzdání zápisového lístku.

Dle ustanovení § 19 zákona č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímání k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020 platí, že právní úprava o zápisovém lístku podle § 60g školského zákona se použije obdobně s tím, že uchazeč nebo zákonný zástupce nezletilého uchazeče svůj úmysl vzdělávat se v dané střední škole potvrdí odevzdáním zápisového lístku řediteli školy, který rozhodl o jeho přijetí ke vzdělávání, a to nejpozději do 5 pracovních dnů po nejzazším termínu pro zveřejnění seznamu přijatých uchazečů, a s tím, že uchazeč může uplatnit zápisový lístek opakovaně i tehdy, pokud je přijat na základě nového rozhodnutí vydaného podle správního řádu.

 Věnujte, prosím, patřičnou pozornost těmto informacím.

„Žák bude typicky odevzdávat zápisový lístek až v době, kdy bude znát výsledek z obou škol (oborů), na které se hlásí, jelikož zápisový lístek může uplatnit pouze jednou (nejedná-li se o výjimku předpokládanou zákonem při vydání nového rozhodnutí nebo při předávání lístku z oborů s talentovou zkoušku na obory jiné.).

 Ředitelé učilišť tedy mohou přijímat zápisové lístky dříve, než je stanoven termín pro maturitní obory pouze v případě, že má žák obě uvedené školy na přihlášce nematuritní. Toto by měli při přijímání zápisových lístků ověřovat. Tím by se mělo zabránit předčasnému odevzdávání zápisových lístků.“

 


14.5. English – úkol pro skupinu p. Zbořilové – pracovní sešit str.60/ cv.1. Vyplňte, ofoťte a pošlete na prirodopis.zborilova@seznam.cz do 20.5.

Everyday English: AKTUALIZACE 15.5. Koukněte na video na youtube https://www.youtube.com/watch?v=U-pS186WRC4 Tom dává také každý den krátká videa na instagram (kreativnislovnik) a vysvětluje slovíčka v souvislostech 🙂

7.5. Dnes mám pro vás zábavné video s Mr Beanem   https://en.islcollective.com/video-lessons/mr-bean-funny-clips

Předchozí úkoly najdete zde: Easy-peasy

Kdo má facebook, může se připojit do skupinky Let´s have a little bit of fun a komentovat, jak se mu vede 🙂 https://www.facebook.com/groups/520251258685230/

ENGLISH – 25. – 30. března , homework

Ahoj všichni! Posílám vám Challenge no. 1. Skončili jsme tím, že jsme si zopakovali přítomný čas prostý a průběhový, budoucí čas a vyjádření budoucnosti pomocí „to be going to“ minulý čas prostý a průběhový. S těmito časy teď budeme pracovat. Challenge no. 1 je o tom, že dáte slovesa v závorce do správného tvaru, musíte se rozhodnout, jaký čas použijete. Pokud si nevíte rady, otevřete si sešit a podívejte se na zápis.

  1. Andy _____________ (feed) her cat at the moment.

2.We ______________ (sleep) for a long time yesterday.

  1. Flori and Marek ______________ (have) a birthday party tomorrow. I think,it _________ (be) fine.
  2. Magda ________________ (work) in the garden every day but today she ____________ (do) her English homework and she really ____________(enjoy) it. J
  3. Where _________ you _____________ yesterday evening? I ____________ (see) you outside teacher´s house.
  4. What _________ Viky _____________ (do)now? She ____________ ( clean) windows. She ________ (not like)it. 😀

7.Poor Matouš! When he _______________(swim)in the lake two days ago, someone       _____________ (steal) his wallet. 🙁

  1. While they _________________ (cross) the street yesterday, they _______________ (hear) terrible noise.
  2. What _____________ (do)this evening? I don´t know , I think I _______________ (watch) TV.
  3. Your English teacher __________________ (look forward) to seeing you at school again. She _________ (miss) you. J

Doplněné věty pošlete paní učitelce Glonkové na e-mail : hglonkova@seznam.cz do 30. března. Good luck!

Věty si zkusí přeložit a poslat na mail i žáci p. uč. Zbořilové (prirodopis.zborilova@seznam.cz). Nápovědu naleznete zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2014012401-pritomny-cas-prosty-vs-prubehovy      Zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006100401-pritomny-prubehovy-cas-pro-pokrocilejsi                               A zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous

19.3. aktualizace – procvičujte a hlavně don´t panic, don´t freak out, relax :-))

https://wordwall.net/teacher/480115/lenagell/folder/73686/9th-form

Procvičujte lekci 6 na níže uvedeném odkazu a vyzkoušejte také stránky www.englishme.cz

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit06/?cc=cz&selLanguage=cs


 

HV 8.6.

  • poznávačka hudebních nástrojů —> zde
  • Minulý týden jsem vám do ŽK napsala známky, pokud jste vyplnili kvíz. Každý, kdo to aspoň zkusil, dostal jedničku. To dost výrazně pomohlo některým, kteří tam měli jedinou známku za neodevzdaný referát.

HV 7.5. 

  • Zkuste si, zda ovládáte rytmus a poznáte ho v notách, na několika písničkách máte za úkol poznat, jaký řádek právě hraje —> zde
  • Trošku vyšší level, a kvíz o tom, jestli máte přehled o hudební minulosti, vašim úkolem je tipnout si, co bylo dřív. Kdo dával dobrý pozor v hodinách by měl některé věci poznat. —> zde

HV – 27 .4. jednoduchý videokvíz pro oživení některých hudebních nástrojů —> zde

HV – nepovinný kvíz č. 2 pro chvíle nudy  —-  > druhý kvíz

HV dobrovolný kvíz —-> Kvíz HV


MATEMATIKA, AMÚ (vyučující Zuzana Zifčáková)

Komunikace přes e-mail.


NĚMECKÝ JAZYK (DEUTSCH) – Hallo meine Studenten, wie geht´s?  Hier sind die Hausaufgaben:

slovíčka str. 27 (doučit), přeložte pohlednici ze Salzburgu – str. 26. a pustte si  si k tomu něco od Mozarta, popř.  koukněte na film Amadeus. Překlady očekávám na sbednarova@centrum.cz, popř. whatsap….odměnou vám bude dobrý pocit, známka a brzy doufám i Mozartova koule. Tschüsssssss.


CHEMIE

14.4 – 24.4

chemie 2

uč. str. 58,59

 

uhlovodíky


RUSKÝ JAZYK  IX.A/B  (Rotter)

v případě „nejasností“, „dotazů“  => ivo.rotter@seznam.cz

8  – 12 -ого июня (úkol na toto období)

1  – 5 -ого июня (úkol na toto období)

v tomto týdnu jen opakování formou kvízu (vypracuj a odešli do 5.6.)  🙂 

překlad vět

 

25 – 29-ого мая (učivo a úkoly na toto období)

учебник: 

  • стр.116/упр.19/a (ústně)
  • стр.117/упр.20/a, b, c (ústně)
  • стр.118 dvě žluté tabulky si přepiš do sešitu a nauč se vyjadřovat nutnost a povinnost (cvičení na стр. 118 – 119 a přiložená tabulka ti pomohou), tabulku si vlep nebo přepiš do sešitu

tabulka 

рабочая тетрадь:

  • opakuj si slovíčka a nové fráze (стр. 82 – 83)
  • стр. 72/упр.16; стр. 73/упр.17 a,c; стр. 74/упр.18 (vypracuj si, neodesílej ) 

 

18 – 22-ого мая (učivo a úkoly na toto období)

учебник: 

  • стр.115/упр. 17a   Что ты будешь делатъ?  (читаем и переводим)
  •  стр.116 + стр.137  naučíme se a zopakujeme будущее время (budoucí čas), dva žluté rámečky (стр.116) si přepiš do sešitu

рабочая тетрадь:

стр. 72/упр.15. (vypracuj, použij budoucí čas)

opakování: časování sloves (vypracuj a odešli do 22 – ого мая)

slovesa

 

11. – 18.5. (učivo a úkoly na toto období)

zopakuj si časování sloves a přidáme si časování sloves se změnou kmenové souhlásky 

opakování ->1. a 2. časování sloves (str.136 -> časování sloves – zopakuj si, učili jsme se v 7.r.)

 

učebnice: 

str.113 (žlutá tabulka) a taktéž str.136 (slovesa se změnou kmenové souhlásky),  nauč se časovat slovesa tohoto typu

projdi si cvičení 14 a 15/str.112 – 114

pracovní sešit:

vypracuj -> cv.13/str.71 a cv.14/str.72

přelož fráze -> (přelož a odešli do 18.5.)

fráze

 

 

4. – 11.5. (učivo a úkoly na toto období)

Режим (распорядок) дня  -> tabulku si vlep (přepiš), věty přepiš do sešitu

Режим (распорядок) дня

učebnice: str.107 – 111  -> projdi si cvičení (všechna se více, či méně týkají „režimu dne“), sestav a napiš svůj režim dne

pracovní sešit: str.71/cv.12 (vypracuj)

 

27. – 4.5. (učivo a úkoly na toto období)

učebnice str.108 -> naučíme se časovat slovesa мыть, вымыть, открыть, закрыть (žlutý rámeček)

doplň si cvičení (pracovní sešit str. 68 – 70, cv. 4 – 10)

opakujeme slovíčka  6.lekce (pracovní sešit str. 82 – 83)

vypracuj a odešli do 4.5.

časování sloves

21. – 24.4. (učivo a úkoly na toto období)

začínáme 6. lekci: lekce je zaměřena na komunikaci mezi členy rodiny během dne (dotazy, prosby, …)  

  • učíme se nová slovíčka 6.lekce (pracovní sešit str. 82 – 83 , měli bychom je do konce dubna umět)
  • čtení a překlad (úvodní text učebnice str.102 – 103)
  • pracovní sešitstr. 68 cv. 1, 2 (doplňte si)

 

15.4. Chci pochválit všechny z vás, kteří jste vyplnili „kvíz“ se slovíčky (vedu si evidenci), všichni jste dopadli výborně, chválím a přeji pohodový den. Вы мои умнички.

 

14. – 21.4. (učivo a úkoly na toto období:)

učivo a úkoly na toto období:

skloňování osobních zájmen (učebnice str.96 žlutý rámeček nebo str.134 zájmena, naučíme se jednotlivé tvary 1. – 7.pádu)

pracovní sešit: str. 59 – 62 (cv.11 – 18) + opakujeme slovíčka str. 66 – 67

 

8.4.

Поздравляю с Пасхой! Желаю радости и добра.

C Пасхой!

 

7.4. – 14.4. (učivo a úkoly na toto období:)

V tomto týdnu jen krátké opakování (zašlete prosím do 14.4.), děkuji.

slovíčka

 

1.4. – 7.4. (učivo a úkoly na toto období:)

S přáním pohodové středy zasílám další úkoly:

učebnice: str. 132 -133 -> skloňování podstatných jmen v množném čísle (skl.podst.jm. v jedn.č. už umíne,  nyní se naučíte skloňovat podst.jm. v množ.čísle), následně si projděte cvičení str. 92 – 94, kde si učivo upevníte

pracovní sešit: doplníme na str.58/cv.9 (opakujeme časování slovesa ждать, kdo zapomněl je v učebnici na str.90) a cv.10

 

26.3. – 1.4. (učivo a úkoly na toto období:)

Zdravím a zasílám další úkoly.

učebnice:  str. 90/ sloveso ждать s 2. a 4. pádem  (přepiš si do sešitu žlutý rámeček) + str.135 tázací zájmena Кто?, Что? (naučíme se a přepíšeme do sešitu), str.91 (čteme a překládáme si)

poslech pro opakování frází: v obchodě

 

17.3. – 26.3. (učivo a úkoly na toto období:)

pracovní sešit:

  • opakujeme slovíčka str. 20 – 21, 30 – 31, 40 – 41, 53 – 54, 66
  • doplnění cvičení str. 55 – 57

učebnice:  str. 89/ sloveso заниматься (modré cvičení přepis do sešitu), str.137 zvratná slovesa (studijní materiál)


PŘÍRODOPIS IX.A (Rotter)

v případě „nejasností“, „dotazů“  => ivo.rotter@seznam.cz

8. – 12.6. (úkoly, učivo na toto období)

  • poslední kapitola tohoto roku

Regionální geologie ČR (zápis)

 

1. – 5.6. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

Geologické základy české krajiny (učebnice str. 112)

zápis:

vypracuj a odešli do 5.6. -> 

geologie opakování č.2

 

25. – 29.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

Historie Země v kostce (učebnice str.103)

zápis

 

18. – 22.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

učebnice str.94 – 102 (prostuduj si  „Přírodní zdroje“ a odpověz na otázky v testu, pro svůj zápis využij zelených tabulek = shrnutí )

(vypracuj a odešli do 22.5. =>)  

Nerostné suroviny a energie

 

 

11. – 18.5. (úkoly, učivo na toto období)

studijní materiál:

učebnice str.91 Nerostné suroviny (atmosféru a geochemii přeskočíme -> probírá se  v Z a Ch)

nerostné suroviny (zápis)

geologie opakování č.1 (vypravuj a odešli do 18.5.)

 

 

4. – 11.5. (úkoly, učivo na toto období)

Voda na Zemi

učebnice: str.83 – 85 (přečti si kapitolu)

zápis:

 

27. – 4.5. (úkoly, učivo na toto období)

Půdy, vlastnosti půd a typologie (učebnice str.80 – 82)

zápis:

kvíz – opakování předešlého učiva, odešli do 4.5. 

Sedimentární horniny

 

21. – 24.4. (úkoly, učivo na toto období:)

Chemické a organické usazeniny, učebnice str. 78 – 79

zápis:http://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Organické-a-chemické-usazené-horniny-zápis.docx

 

15.4.

Děkuji za vyplnění kvízu ze dne  7.4., všichni, kdo vyplňovali prošli na výbornou. Chválím.

 

14. – 21.4. (učivo a úkoly na toto období:)

učivo:

usazené (sedimentární) horniny, učebnice str. 76 – 78 (pouze úlomkovité usazeniny)

zápis – úlomkovité usazeninyhttp://www.zsmoravska.cz/wp-content/uploads/Př-9.r-Usazené-sedimentární-horniny-1-zápis.docx

 

8.4.

Dovolte mi, abych vám i rodičům popřál krásné prožití velikonočních svátků, hodně zdraví a samé hezké jarní dny.

7.4. – 14.4. (učivo a úkoly na toto období:)

V tomto týdnu jen kratičký, 10 otázkový kvíz, přeji krásné slunečné dny a úspěch v opakování, zašlete do 14.4., děkuji.

kvíz (opakování) zvětrávání, činnost vody, ledovců a větru

 

1.4. – 7.4. (učivo a úkoly na toto období:)

Přeji krásný sluníčkový den a zasílám další úkoly.

Mezi vnější geologické děje, patří dále činnost ledovců a větru (učebnice str. 72 – 75), zápis o činnosti větru přikládám (ledovce byly již zahrnuty do zápisu „činnost vody“)

činnost větru

 

25. 3.  – 1.4. (učivo a úkoly na toto období:)

Přeji Vám všem pohodový den a zasílám další studijní látku.

učebnice: studijní látka

Zvětrávání str. 65 – 67

Činnost vody str. 68 – 71

 

17. 3. – 25.3. (učivo a úkoly na toto období:)

učebnice: studijní látka

vyvřelé magmatické horniny str.56 – 59

tektonické jevy str.60 – 61

zápis:

Vyvřelé (magmatické) horniny

Tektonické jevy


ČESKÝ JAZYK (Janošcová)

13. 5.

Literatura – Jaroslav Seifert (náš jediný nositel Nobelovy ceny za literaturu) – zápis do sešitu LV a dvě básně k přečtení. Pak vyplňte test, ve kterém budete pracovat s jednou Seifertovou básní.

5. 5.

Mluvnice – Videočeština 13 – tak zítra asi naposledy virtuálně. Doděláme ty nepravidelnosti větné stavby a začneme s dalším přijímačkovým testem. Do úterý 12. 5. si udělejte testy na citoslovce, oslovení, vsuvku a samostatný větný člen.

Literatura – Osvobozené divadlo (Voskovec + Werich) – poslední téma meziválečného okruhu. Do sešitu LV si přepište nebo vytiskněte a vlepte zápis Osvobozené divadlo. Přidávám ještě prezentaci, kterou byste si měli projít, a také odkaz na pořad o V + W s ukázkami jejich představení.

28. 4.

MluvniceVideočeština 11nepravidelnosti větné stavby – zápis.

Literatura – pokračujeme v meziválečné tematice – Erich Maria Remarque. Do sešitu LV si přepište nebo vytiskněte a vlepte zápis Erich Maria Remarque (stačí opsat po první linku). Pod zápisem jsou otázky k zamyšlení ke dvěma ukázkám z knížky Na západní frontě klid, které si přečtěte – jedna je z čítanky s. 108 – 109 a druhá zde… 

26. 4.

Videočeština 10 (test Skladba) – pokračujeme v testu z minulé hodiny.

21. 4.

Zítra ve 14 h si zkontrolujeme, jak se vám dařilo v Pravopisných pětiminutovkách 24/L5, L6. Projdeme si opakovací test ze skladby k přijímačkám. Testy od nakladatelství Taktik jsou teď zdarma, je k tomu třeba se jen zaregistrovat přes e-mail nebo fb. K registraci vás nenutím, nasdílím vám svoji obrazovku, ale možná by bylo fajn, kdybyste si to sami vyzkoušeli ve svém testu (nemusíte si pak nic psát na papír a vyhodí vám to váš výsledek). Odkaz na testy zde… (je tam i matika). A nezapomeňte mi poslat ta dvě rozebraná souvětí!  😆

20. 4.

Dnes ve 14 h snad konečně doklepneme tu skladbu. Vrátím se ještě k přívlastku v Pravopisných pětiminutovkách 24/L4, L5, L6. (Poslední 2 věty graficky a poslat, L5 a L6 za DÚ.)

Dále si přepište nebo vytiskněte a vlepte do sešitu Literární výchovy zápis k dalšímu autorovi věnujícímu se válečné tematice – je to Američan Ernest Hemingway (stačí opsat po linku). Přečtěte si ukázku Vojákův návrat  a pokuste se odpovědět na otázky mezi jednotlivými úryvky textu.

14. 4. 

Ahoj lenoši! Zítra pokračujeme ve skladbě (cvičení z minulého týdne). Přidávám pokec (zápis) k dalšímu meziválečnému autorovi – je to Erich Maria Remarque (přečíst, přepsat nebo vytisknout a vlepit do sešitu Literární výchovy – přepsat stačí po linku a k tomu připište ten závěrečný citát). Nad otázkami pod zápisem se zamyslete, až si přečtete ukázku v čítance s. 108 – 109.

7. 4.

Zítra ve 14 h rychlokurz skladby – přehled základních pojmů a cvičení.

5. 4.

Víkend končí, týden začíná! Ale nevěšte hlavu, jen tři dny a jsou velikonoční prázdniny!!! Zítra si na Videočeštině 5 ve 14 h projdeme přijímačkové testy z oblasti literární výchovy. Přikládám trochu základní literární teorie v kostce a zápis Karel Čapek (Čapka přepsat nebo vytisknout a vlepit do sešitu Literární výchovy). Od Karla Čapka si v čítance přečtěte na s. 125 – 128 ukázku z divadelní hry Bílá nemoc, kde varuje před fašismem, a na s. 161 – 162 lehce detektivní povídku se záhadnou zápletkou Šlépeje.

30. 3. 

Ráda vás dnes ve 14 h  zase uslyším. Naskenovala jsem průřez neohebnými slovními druhy (heslo stále stejné).

26. 3.

Vkládám test na slovesa. Řešení mi pošlete do úterý 31. 3. kamkoli soukromě, tedy ne do skupiny 😉 Díky a hodně štěstí při řešení! Videočeština 3 v pondělí ve 14 h (neohebné slovní druhy).

25. 3.

Uslyšíme se zase zítra ve 13 h Videočeština 2 – slovesa, přechodníky. Přechodníky, slovesa k procvičení, podmiňovací způsob.

24. 3. 

Děcka, zítra ve 14 h Videočeština 1 – slovesa. Projdeme si tento pracovní list.

16. 3. 

Všechny vám moc zdravím. Předpokládám, že je vám už smutno a nudíte se. Abych vás vytáhla z letargie, posílám pár 😉 úkolů.


ČESKÝ JAZYK  – Mgr. Kubicová

Úkoly zaslány přes elektronickou ŽK.


AMU

13,3. Procvičujte  https://www.statniprijimacky.cz/


MATEMATIKA ( vyučujicí Vladimíra Kaštovská)

4,5. Konstrukční úlohy

27.4. Tělesa shrnutí – autotest

22.4. Jehlan – podstava obdélník

20.4. Jehlan

14.4. Koule

6.4. Kužel

3.4. Zdravím vás a čekám na výsledky příkladů z učiva válec 🙂

25.3. Válec

24.3. Je čas zkontrolovat, jak pilně jste pracovali.

20.3. Krychle, kvádr – práce na 23.-24.3.

18.3. Mapa, měřítko

16.3. Dělení a změna úseček v daném poměru

13.3. Podobnost


DĚJEPIS  

8.6. – 12.6.

Zápis Evropská integrace                     nalep nebo opiš do sešitu

 😀 a jsme na konci našeho snažení 😀 

1.6. 5.6.

Vše nejlepší ke Dni dětí a krásně si ho oslavte 😀  😀 😀

Blížíme se ke konci:

Zápis Normalizace a rozklad totality v Československu             nalep nebo opiš do sešitu a uč se 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=0sh6S6LTdzI&t=6s        určitě se podívej

https://www.youtube.com/watch?v=SN0OjvArslA                   určitě se podívej

https://www.youtube.com/watch?v=8rQCxjFY9Xo                  určitě se podívej

ZÁPIS 70. 80. léta ve světě                                                                nalep nebo opiš do sešitu a uč se 🙂

25.5. – 29.5.

Čtyři človíčci mi stále dluží on-line test č.2 (2 děvčata a 2 hošani) a dokonce 2 hošani neposlali on-line test č.1 !!!!!

„Rebelové“: mrkněte, venku stejně prší 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=AoK3-WMbxRk

18.5. – 22.5

Pražské jaro 1968         nalep nebo opiš do sešitu a uč se 🙂

21. srpen 1968                nalep nebo opiš do sešitu a uč se 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=45bGzsJzWhA     určitě se podívej

http://www.youtube.com/watch?v=vhOtD2x2PSE      určitě se podívej

http://old.stream.cz/slavnedny/547775-16-leden-den-kdy-se-upalil-jan-palach     určitě se podívej

11.5. – 15.5.

Opakujte si období od konce války po 60. léta ve světě 🙂

4.5. – 8.5.

Vyplňujte on-line test č.2 a posílejte. Máte na to už jen 4 dny. Od někoho stále nemám on-line test č.1. Bude pak započteno do známky.

9. ZÁPIS 50. a 60. léta            nalep nebo opiš do sešitu a uč se 🙂

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-padla-berlinska-zed-9-listopad-150722         určitě se podívej

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-karibska-krize-16-rijen-151357            určitě se podívej

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-cinska-kulturni-revoluce-16-kveten-151882#nejnovejsi    určitě se podívej

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-vyvrcholilo-madarske-povstani-proti-komunismu-151692            určitě se podívej

27.4. – 1.5.

udělejte a pošlete, prosím, do příštího týdne

Stále čekám od 3 hochů vypracování prvního on-line testu.

(bude obsahovat učivo  ze zápisů č.5,6,7,8)

8. ZÁPIS ÚNOR 1948                      opište nebo vlepte do sešitu

http://www.stream.cz/slavnedny/795283-den-kdy-doslo-ke-komunistickemu-prevratu-25-unor

http://www.youtube.com./watch?v=0cJZerPi4I0             proces s JUDr. Miladou Horákovou

https://www.youtube.com/watch?v=4a_n0MSH5W8

20.4. – 24.4.

Děkuji všem 17 z vás, kteří jste mi poslali on-line testy. Na zbytek stále netrpělivě čekám. 

7. Zápis Československo po válce

 

14.4. – 19.4.

6. Zápis Mimoevropské země po válce

TEST     https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf5TkGzySfBpIs6lFHu5N44BxAIbuk8RWyday5DH59IzihFDw/viewform?usp=sf_link

vyplněný posílejte do neděle 19.4. !!!!!!!!

6.4. – 10.4. 

5. Zápis STUDENÁ VÁLKA                nalep nebo opiš do sešitu a uč se    (učeb. str. 96 – 100)   Asii – Čínu a Koreu zatím ne

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-padla-berlinska-zed-9-listopad-150722       ke shlédnutí, zajímavé, Berlínská zeď

Opakujte si Válku v Tichomoří, Protektorát Čechy a Morava a Zločiny proti lidskosti. Nachystám vám na příští  týden on-line testíček.

😀  🙂 🙂   Veselé Velikonoce    🙂 🙂 😀

Zápisy si udělejte do sešitu  🙂 , Zápis „Protektorát Čechy a Morava“ si do sešitu vlepte 

30.3. – 3.4.

3. Zločiny proti lidskosti, koncentrační tábory               nalep nebo opiš do sešitu a uč se    (učeb. str. 70 – 74)

https://www.youtube.com/watch?v=K4oTnIi5jXo&t=1667s&has_verified=1    podívej se

https://www.youtube.com/watch?v=ticvyFu9xpY&t=858s                                     podívej se

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byl-vyzrazen-ukryt-anny-frankove-4-srpen-152352     podívej se

4. ZÁPIS Postupim, Norimberk      (uč. str. 92 – 95)              nalep nebo opiš do sešitu a uč se

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byl-zahajen-norimbersky-proces-20-listopad-151382         podívej se

16. 3. – 27. 3.

1. Válka v Tichomoří                     nalep nebo opiš do sešitu a uč se     (učeb. str. 66 – 68)

https://www.youtube.com/watch?v=6QHESwvUWgE

https://www.youtube.com/watch?v=3wxWNAM8Cso        podívej se

2. Zápis Protektorát Čechy a Morava                    nalep nebo opiš do sešitu a uč se  (učeb. str. 76 – 90)

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-atentatu-na-heydricha-27-kveten-150937       podívej se

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byly-vyhlazeny-lidice-10-cerven-150942  podívej se

 


NĚMECKÝ JAZYK – SKUPINA  p. ředitelky

1) Opakovat slovíčka – 0. – 2. lekce – PS str.9, 19, 27

2) Opakování mluvnice – PS str.14/cvičení 15, 16

PS str.16

PS str.17/cvičení 2, 3


Dále prosím všechny, aby poslali svou emailovou adresu paní učitelce Hladké na její mail (anna.podlucka@seznam.cz), budu s Vámi komunikovat přes Vaše emaily.

Děkuji a přeji hodně štěstí.


VÝCHOVA K OBČANSTVÍ A KE ZDRAVÍ  26. 3. 2020

Ahoj  děti,

prosím, nezapomeňte na projekty o zaměstnání, které jsem Vám zadala. Protože jste teď doma a máte více času, doufám, že si dáte na jednotlivých prezentacích záležet.

Prodloužila jsem Vám termín odevzdání a to do 15. 4 . 2020.

Snažte se, aby v prezentaci bylo vše obsaženo, aby byla zajímavá a poučná. Aby když si ji přečtu, abych měla jasnou představu, co dané povolání obnáší.

Mějte se pěkně, dávejte na sebe pozor.