DISTANČNÍ VÝUKA OD 2. 11.

Z důvodu pokračujícího zavření škol si Vás dovolujeme informovat o dalším vzdělávání distančním způsobem.

V minulých dnech jste si již mohli vyzkoušet platformu Microsoft Office 365 (TEAMS) a většina pedagogů již zahájila výuku prostřednictvím této platformy. Od 2. listopadu již všechny třídy budou využívat tuto komunikační platformu, která přináší dětem, učitelům i Vám spoustu výhod a zlepšuje podobu dálkového vzdělávání. Žáci zde mají zdarma k dispozici  aplikace MS Word, Excel, PowerPoint, Outlook a další, včetně cloudového úložiště. Součástí tohoto balíčku je také aplikace MS Teams, ve které probíhají on – line hodiny. Toto prostředí umožňuje chat a konzultace s vyučujícím, zadávání, odevzdávání a hodnocení prací, sdílení souborů, apod. Žáci využívají rovněž sdílenou tabuli a také on-line kvízy. Tento komunikační prostor můžeme využívat nejen v tomto složitém období, ale kdykoliv v budoucnu.

Všechny děti již dostaly přihlašovací údaje a mohou již naplno využívat tuto platformu. Pokud budete mít jakékoliv problémy s přihlášením, kontaktujte třídního učitele a můžete tak společně problém vyřešit.

Distanční výuka zahrnuje online výuku – způsob vzdělávání, který probíhá přes internet – žáci plní nejrůznější zadání, kvízy apod. a zároveň se účastní online vyučovacích hodin přímo ve spojení s učitelem.

Pro žáky, kteří nemají technické vybavení k výuce přes internet, je možnost výuky off-line – jedná se o samostudium, plnění zadání z učebnic nebo vypracování úkolů v tištěné podobě, které si žáci mohou

vyzvedávat po dohodě s vyučujícím na vrátnici školy a zároveň odevzdávat vypracované úkoly (denně od 8.30 – 10.30 hod. kromě pátku).

Nezapomeňte, že dle Novely Školského zákona je distanční výuka povinná jako součást povinné školní docházky a zákonní zástupci jsou povinni zdůvodnit nepřítomnost žáka při distanční výuce (např. nevypracování  úkolů zadanými učiteli, neodevzdání vypracovaných pracovních listů apod.).

Při distančním vzdělávání, zajišťovaném jakoukoli formou, žák vždy dostane zpětnou vazbu o výsledcích svého vzdělávání a plnění zadaných úkolů. Učitel po celou dobu dálkového vzdělávání sleduje zapojení a aktivitu žáka. V případě, že se žák bez omluvy či zdůvodnění ze strany zákonných zástupců do výuky nezapojí nebo se zapojí v nedostatečné míře, učitel o situaci informuje třídního učitele a vedení školy a použijí se platná ustanovení školního a klasifikačního řádu použitelná v době distanční výuky.

Naší snahou bylo co nejlépe nastavit formu distančního vzdělávání a motivovat děti k výuce i v době, kdy se nemohou osobně setkávat se svými učiteli.

Vedení školy